Koşmaya Koşuyoruz da Ya Farkında Olmadan Yaptığımız Hatalara Ne Demeli?

E malum yaz geldi. Sporu hayatına gümbür gümbür katanlar var. Bir de geç kalanlar ama bir yerden de başlamak isteyenler… Hal böyle olunca efendim bir diyete niyetlenmeler, bir gırtlağa hakim olmalar, bir yürüyüşler, bir sporlar derken gün nasıl bitiyor belli değil. Yürüyüşün bi’ tık üstüne çıkmak isteyenler için koşu biçilmiş kaftan. Ancak her sporun olduğu gibi koşmanın da bir adabı, bir kuralı var. Farkında olmadan da olsa, koşarken yaptığınız/yapmanız muhtemel hataları sizin için araştırdık.

ayakkabı

Yay gibi sıçrar, ok gibi fırlarız!

1- Hep aynı rota sıkar. Düzenli aralıklarla koşu güzergâhınızı değiştirmek yani rutinden çıkmak, motivasyonunuzu önemli ölçüde etkiler. Eğer spor salonunda değil açık havada yürüyüş yapıyorsanız, bu söylediğimizi kulağınızda tutsanız iyi olur.

2- Full mide koşmak doğru olmadığı gibi aç açına koşmak da yanlış. İdeal olan koşudan 2-3 saat önce sağlıklı gıdalardan oluşan bir öğün yemek. Böylelikle ne çok aç olursunuz ne tam, ne tok. Koşarken derman gerekiyor değil mi? 🙂

3- Bodozlama koşanlardan mısınız? Evden çıkıyorsunuz salona/sahile gidiyor ve direkt koşmaya başlıyorsanız aman dikkat. Koşmadan önce mutlaka ısınmanızı öneriyor uzmanlar. Tempolu bir yürüyüş ya da esneme hareketleri olabilir örneğin. Spora da hazırlık şart yani.

esneme_hareketleri

4- Tabi bunun bir de soğuması var. Tempolu bir koşuyu tamamen kesmeniz doğru olmayabilir. Bunun yerine temponuzu düşürerek hızlı yürüyüş faslına da geçebilirsiniz. Yukarıdaki maddenin tam tersi yani.

5- Adımlarınızı çok mu açarak yürürsünüz? Bunun yerine daha küçük adımlarla da temponuzu arttırabilirsiniz. Uzun açılan adımlar, bileklerinizde ve baldırlarınızda kramplara sebep olabilir. Buna da bir göz atın isterseniz.

koşmak

Sağlıklı beslenmeye eşlik eden spor; spora eşlik eden meditasyon. Hem ruhen, hem fiziken adeta ‘rahatlığın anahtarı’ meditasyon ve yoga. Evde de yapılabilen basit Yoga hareketleri için tıklayın.