Kötü Kolesterolü Düşüren 7 Yiyecek

Kolesterol, kanda birikerek damar tıkanıklığına ve kalp hastalıklarına neden olan bir yağ türüdür. Kötü kolesterol; beslenmeye dikkat edilmediğinde, genetik yatkınlık da varsa çok kolay bir şekilde yükseliş gösterip sağlığı önemli ölçüde tehdit eder. Peki yükselen kolesterol için hangi besinler tüketilmelidir? İşte detaylar…

1. Zeytin

Genel olarak kahvaltılarda tercih edilen zeytin çeşitleri, düzenli olarak tüketildiğinde kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olan en iyi besinlerden biridir. Yapılan birçok araştırmada LDL kolesterolünün yeşil ya da siyah zeytin tüketimi ile sağlanan bitkisel sterol alımı sayesinde %15 kadar düştüğü gözlemlenmiştir.

2. Yeşil Yapraklı Sebzeler

Lahana, pazı, ıspanak gibi sebze dünyasının en güzel yeşillerini sofranızda daima bulundurarak kötü kolesterol seviyenizin düşmesine yardımcı olabilirsiniz.

3. Fındık

En leziz ve keyifli atıştırmalıklardan biri olan nefis fındıklar ile kolesterol sorununuzdan kurtulabilmeniz mümkündür. Doymuş yağ asitleri ve E vitamini açısından oldukça zengin olan fındıkları düzenli olarak tüketerek kolesterol seviyenizin dengelenmesini sağlayabilirsiniz.

4. Balık

Kötü kolesterolden kurtulmak denince balıklardan yardım almamak olmaz! Balık, kolesterolün en etkili düşmanı olan omega-3 yağ asitleri bakımından oldukça zengin olduğundan kötü kolesterolün dengelenmesini ve daha sağlıklı damarlara sahip olmanızı sağlar.

5. Yulaf

Birçok insan tarafından lezzeti pek de kabul görmeyen yulaf, aslında herkesin tüketmesi gereken, faydalı özellikler taşıyor. Mükemmel bir lif kaynağı olan yulafı yoğurt ya da meyvelerle süsleyerek düzenli olarak tükettiğinizde kolesterolünüzün düşmesini sağlayabilir, dolayısıyla kalp ve damar hastalıkları riskini kendinizden uzaklaştırabilirsiniz.

6. Avokado

Özellikle son yıllarda giderek popüler hale gelen avokado, kötü kolesterolü düşürmek için şahane bir seçenektir. Avokado; tekli, doymamış yağ asitleri ve besleyici özellikleri sayesinde kötü kolesterolün düşmesine lezzetli bir şekilde yardımcı olur. Avokadoyu sos ya da salata gibi tüketebilir, kötü kolesterolün düşmesini sağlayabilirsiniz.

7. Kepekli Pirinç ve Bulgur

Sofralarımızın vazgeçilmez seçenekleri olan pirinç ve bulgur doğru çeşitleri ve miktarları ile kolesterolün en büyük düşmanı olabilir. Bu yiyecekler; içeriklerindeki bitkisel steroller sayesinde kolesterol seviyesinin dengelenmesine yardımcı olarak vücuda sağlık hediye eder.