Haftaya Sağlıklı Başlangıç: Lif İhtiyacınızı Sonuna Kadar Karşılayacak 6 Besin

Lif ihtiyacınızı karşılamak için ne yiyeceğinizi şaşırdınız mı? Şaşırmayın efendim! Biz size liste yapıyoruz şimdi. Siz de iki tık ’la sanal marketten sipariş verebilirsiniz. İsterseniz de size en yakın olan Migros’a adım atar, yürüyüş yapmış olursunuz. Sindirim sisteminizin sağlıklı bir şekilde devam etmesi için, lif ve probiyotiklerin önemini hepimiz biliyoruz artık.

Hem mevsime uygun, hem de lif kaynağı bu besinleri gün içinde mutlaka tüketerek günlük lif ihtiyacınızı siz de doğal yollardan sağlayabilirsiniz. Kadınların her gün en az 25 gram, erkeklerin ise 38 gram lif tüketmesi gerekmektedir.

Ahududu

Sadece rengi değil, besin değerleri de çok güzel! Fincan başına 8 gramlık lif oranı ile çok ciddi bir lif kaynağıdır. Çilekte sadece 3 gram lif bulunurken, yaban mersininde 4 gram lif bulunur. Tüm bu oranlar da ahududuyu lif bakımından zirveye taşır.

Ahududulu ve Vanilyalı Minik Kurabiyeler aradığınız tarif olabilir.

ahududu

Siyah Fasulye

Sofralarımızda çok aşina olmadığımız bir tat olsa da, yarım fincanında 8 gram lif taşıyan siyah fasulye aynı zamanda büyük bir protein kaynağıdır ve servis başına 7 gram içerir.

Acılı Meksika Fasulyesi tarifi aynı zamanda bağışıklık sisteminizi de hızlandırabilir.

fasulye

Avokado

Kalp için sağlıklı yağlar içermesinin yanı sıra bir de 5 gramlık lif oranı var ki sormayın gitsin. Bir meyve daha ne kadar sağlıklı olabilir dedikçe karşımıza hep “avokado” çıkıyor.

Avokadolu humus yaz sofralarınıza iyi gelecek.

avokadonunyararları

Mercimek

Baklagillerin genel özellikleri gibi mercimek aynı şekilde protein deposudur. Tabi bu özelliğinin yanında yarım fincanında 8 gramlık lif oranıyla gönüllerimizdeki tahta sahip oluyor.

Yeşil mercimek salatası tarifi forma girmenize de yardımcı olacak.

Yeşil Mercimek Salatası Tarifi

Quinoa

Protein açısından zengin bir tahıl olan antik Amerika bitkisi, özellikle kahvaltılık tahıl kaselerimiz için şahane bir lif deposudur. Yarım fincanı yaklaşık olarak 3 gram lif sağlar. Kinoayı salatalarınızdan mahrum etmeyin.

Taze otlu kinoa salatası aradığınız lezzet olabilir.

kinoa

Yulaf ezmesi

Modern dünyada kahvaltı demek, yulaf demek artık. O kahvaltı kaseleri yulafla dolar taşar. Yanına türlü türlü meyveler, sebzeler arkadaşlık eder. Ama yulaf tek başına bile sağlık deposudur. Yarım fincan pişmiş yulaf, 4 gram lif içerir.

Yulaflı ve kuru meyveli kurabiye çay saatinize iyi gelecek.

yulaf