Mayıs Ayında Sofralarımıza Konuk Olacak 5 Meyve ve Faydaları

İşte Mayıs Ayında Sofralarımıza Konuk Olacak 5 Meyve ve Faydaları!

1. Yeşil Erik:

Baharın habercisi, yazın öncüsü olan yeşil bir müjdedir erikler. Onlara iyi ki de bayılıyoruz, bakın ne gibi faydaları varmış.

Can Erik

Kabızlığı Önler

Yeşil erik tüketimi sindirim sürecine olumlu katkıda bulunur. Lif bakımından oldukça zengin olan yeşil eriğe günde bir avuç olacak şekilde hayatınızda yer verirseniz kabızlık gibi problemlerinize veda edebilirsiniz.

erik

Cildi Sıkılaştırır

Kilo vermek kadar kilo sonrasında yaşanma ihtimali olan cilt sarkmalarını önlemek de önemlidir. Bunun için yeşil eriği bolca tüketebilirsiniz. C vitamini açısından oldukça zengin olan yeşil erik cildin sarkmasını önleyerek daha genç görünmeyi sağlar.

erik-bahceden

Bağışıklığı Güçlendirir

Yeşil erik içerdiği bol miktarda C vitamini sayesinde birçok hastalığa karşı dirençli bir vücut sağlar. Her gün bir avuç kadar yeşil erik tüketerek koca mevsimi hiç hasta olmadan sonlandırabilirsiniz.

erigin-yararlari

Kilo Vermeyi Kolaylaştırır

Yeşil erik tüketerek kan şekerinizin kontrol altına alınmasına yardımcı olursunuz. Dengede olan kan şekeri kolay verilen kilolar, rahat geçen bir zayıflama süreci demektir.

erikli-tarifler

2. Dut

Kalp Sağlığını Korur

Dut tüketimi vücuttaki kan pıhtılaşmasını engeller. Kan basıncının sağlıklı seviyede tutulmasına yardımcı olarak kalbin yorulmasını engeller. Böylece uzun vadede sağlıklı bir kalbe sahip olursunuz.

dut

Kanı Temizler

Sigara ve alkol tüketen kişiler için dut tüketimi oldukça ideal bir seçenek olabilir. Dut, kan temizleme özelliği ile kalp ve damar sağlığı için olumlu etkiler sağlar.

dut-yararlari

Soğuk Algınlıklarından Korur

Dut, içerdiği bol miktarda C vitamini sayesinde soğuk algınlığı, öksürük gibi rahatsızlıkların yaşanmasını önler. Daha güçlü bir bağışıklık sistemi ile hastalıklarla daha kolay savaşabilirsiniz.

dut-faydalari

Radyasyon Etkilerini Azaltır

Dut tüketimi özellikle gözler için oldukça yararlıdır. Uzun süre bilgisayar başında kalıp radyasyona maruz kalmış gözlerde oluşan yorgunluğu giderir. Dut tüketerek görme kaybı oluşturacak göz tahribatlarını önleyebilirsiniz.

dutun-faydalari

3. Çağla Faydaları

Kolesterol Düşürür

Kalp ve damar sağlığı için olumsuz etkileri bulunan kötü kolesterol seviyesini zararlı kimyasallar bulunan ilaçlar yerine doğal bir seçenek olan çağla tüketimi ile düşürmeniz mümkündür.

çağlalın yararları

Cilt Görünümünü İyileştirir

Çağla, güçlü bir antioksidan içermektedir. Bu özelliği sayesinde cilt sağlığını önemli ölçüde güzelleştirir. Düzenli olarak tüketilen çağla sayesinde daha parlak ve pürüzsüz bir cilde sahip olabilirsiniz.

çağlanınfaydaları

Zayıflamaya Yardımcıdır

İçi su dolu, dışı sert bir yapıda olan çağla; tok tutan meyvelerin en başında gelmektedir. Düşük kalorisi sayesinde bolca tüketebilir kilo vermenize yardımcı olabilirsiniz.

çağla

Taş Oluşumunu Engeller

Son zamanlarda fazla görülen safra kesesi taşı sorununu doğal, ağrısız ve kolay bir şekilde çağla tüketimi ile çözebilirsiniz.

cagla

4. Kayısı Faydaları

Kabızlığı Önler

Kabızlığın en büyük nedeni lif içermeyen, yanlış besinler tüketmektir. 1 adet orta boy kayısıda yaklaşık 1 gram besin lifi bulunur. Bu özelliği sayesinde bağırsakların daha iyi çalışmasını sağlayarak rahat bir sindirim sürecinde katkıda bulunur.

kayisi

Kemik Sağlığı İçin Önemlidir

Kayısı; kalsiyum, fosfor, manganez, demir ve bakır mineralleri bakımından oldukça zengin bir yapıya sahiptir. Bu özellikleri sayesinde iskelet yapısı için olumlu katkılarda bulunur. Özellikle ileri yaşlarda yaşanma riski bulunan osteoporoz gibi rahatsızlıklarla karşılaşmak istemiyorsanız kayısı tüketimine önem göstermenizde fayda var.

kayisi

Demir Eksikliğini Giderir

100 gramında 6 mg demir içeren kayısı; düzenli olarak tüketildiğinde halsizlik, baş ağrısı, ağız içi yaraları, saç ve cildin solgun görünmesine neden olan kansızlık sorununa iyi gelmektedir.

Kalp Sağlığını Korur

Kayısı; kalp rahatsızlıklarının önemli ölçüde önlenmesine yardımcı olan C vitamini ve likopen gibi antioksidanları bolca bulundurur. Düzenli olarak kayısı tüketerek kalp sağlığınızı uzun yıllar koruyabilirsiniz.

5. Kiraz Faydaları

Şeker Hastaları İçin Uygundur

Meyvelerde bulunan bolca şeker miktarı sebebiyle şeker hastaları birçok meyveyi tüketememektedir; ancak kiraz o meyvelerin dışında sayılabilir. Düşük glisemik etkisi sayesinde kan şekerinin aniden yükselmesine neden olmaz, böylece şeker hastaları rahat bir şekilde tüketebilir.

kiraz

Rahat Bir Uyku Sağlar

Uykusuzluk problemi yaşayan kişiler, yatmadan önce bir miktar tüketerek rahat bir uykuya dalabilir. Kirazın içinde bulunan melatonin sağlıklı bir uykunun anahtarı gibidir.

Kilo Vermeye Yardımcıdır

Kiraz, vücuttaki yağların erimesine yardımcı olur. Düzenli olarak kiraz tüketerek rahat bir şekilde kilo verebilirsiniz.

Cilt Sağlığını Korur

Kiraz, yüksek oranda antioksidan özelliği taşımaktadır. Bu özelliği sayesinde ciltteki yaşlanma etkilerinin gecikmesini sağlar, cilt rahatsızlıklarının etkisini en aza indirir.