Mayıs Ayında Sofralarımıza Konuk Olacak 5 Sebzenin 5 Faydası

Beslenme şeklimize dikkat ettiğimiz kadar seçtiğimiz besinleri doğru mevsimlerde tüketiyor olmamız da oldukça önemlidir. Aksi takdirde faydadan çok zararın geleceğini bilmemiz gerekir. Bu nedenle mayıs ayında tüketmeniz gereken sebzeleri derlemekle başlamak istedik.

Mayıs ayında yüzünü yeni yeni göstermeye başlayan, en taze halleri, en faydalı özellikleriyle bu sebzeler sofranızda bulunmak için can atıyor, onları geri çevirmeyin. İşte 5 lezzetli sebze ve onların 5 faydası:

1. Patlıcan

Her tarife yakışıp şahane olan sebzelerden biri olan patlıcanın yaşattığı lezzet şöleni dışında bakın ne gibi faydaları varmış.

patlicanin-faydalari

*Diyabete İyi Gelir

İçerdiği bol miktarda lif ve karbonhidratlar sayesinde kan şekeri seviyesinin ve glikoz emilimi kontrolünün sağlanmasına yardımcı olur. Bu özelliği ile şeker hastaları için ideal besin seçenekleri arasında yer alır.

patlicanli-tarifler

*Daha Güçlü Bir Hafıza Sağlar

Patlıcan tüketerek beyninizde meydana gelen hasarlı hücrelerin yenilenmesine, sağlıklı hücrelerin korunmasına yardımcı olabilir, hafızanızın daha güçlü olmasını sağlayabilirsiniz.

patlican-yemekleri

*Kilo Vermeye Yardımcıdır

Bol lifli yapısı ve içerdiği yüksek su miktarı sayesinde tokluk hissi sağlayarak kilo almanıza neden olmayacak besinler arasındadır. Kızartmasına ne kadar bayılsak da daha çok fırınlanmış halini, salata ya da yemeğini tercih ederek lezzetli ve hafif bir öğün hazırlayabilirsiniz.

patlicanin-yararlari

*Sigarayı Bırakmaya Yardımcıdır

Patlıcan, bünyesinde makul miktarda nikotin barındırır. Bu özelliği sayesinde sigarayı bırakmak isteyen kişilerin nikotin ihtiyacını patlıcan tüketerek köreltmesi sağlanabilir.

bahce-patlicani

*Cilt Sağlığı İçin Faydalıdır

Bol lifli yapısı ve içerdiği birçok vitamin sayesinde cilt sağlığı için oldukça faydalıdır. Patlıcan tüketerek birçok cilt problemini ve cilt kanseri riskini en aza indirebilirsiniz.

patlican-nasil-pisirilir

2. Domates

Bütün sene yolunu gözlediğimiz domates artık tezgahlarda yerini almaya başladı. Pırıl pırıl güneşte kızarmış, mis kokulu domateslerin işte 5 faydası:

domates-dilimleme

*Kanser Savaşçısıdır

İçerdiği birçok bileşen ve farklı vitaminler sayesinde erkeklerin korkulu rüyası olan prostat kanseri riskini en aza indirir. Akciğer ve mide gibi birçok kanser çeşidi için de oldukça yararlı olan domatesi öğünlerinizde bolca bulundurun deriz.

domates-sosu

*Kalbe İyi Gelir

İçerdiği bol miktarda lif, C vitamini ve antioksidan özellikleri sayesinde kanın temizlenmesine yardımcı olur ve damarların tıkanmasını önler. Böylece kalbin görevini kolaylaştırır ve daha sağlıklı bir kalbe sahip olmayı sağlar.

domates maskesi

*Cilt Sağlığı İçin Önemlidir

İçerdiği antioksidan özellikler sayesinde derinin temizlenmesi ve kırışıklıkların azalmasına yardımcı olur. Eğer ki herhangi bir alerjiye sahip değilseniz bolca domates tüketerek sağlıklı bir cilt görünümü elde edebilirsiniz.

cilt-bakimi

*Sindirim İçin Yararlıdır

İçerdiği bol miktarda su ve lif sayesinde sindirim sürecini kolaylaştırarak kabızlık probleminin çözülmesine yardımcı olur.

domates-corbasi

*Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Antioksidan özellikleri ve içerdiği vitaminler ile birçok hastalığa karşı dirençli olmanızı sağlar. Bolca domates tüketerek hastalıksız bir mevsim geçirebilirsiniz.

domates

3. Isırgan

Genelde piknik yaparken bacakları dolayan acısı ile hatırlanıp faydaları pek bilinmeyen ısırgan otunu yakından tanıyalım.

isirganin-faydalari

*Anemiye İyi Gelir

Halk arasında kansızlık olarak bilinen rahatsızlık için bolca ısırgan tüketebilirsiniz. Demir emilimini artıran özelliği sayesinde kansızlık sorunun ortadan kalkmasına ve sebepsiz yorgunlukların geçmesine yardımcı olur.

isirgan-otu

*Böbrek Sağlığı İçin Yararlıdır

Isırgan, antioksidan özellikleri sayesinde vücuttaki tüm zararlı toksinlerin atılmasına büyük oranda yardımcı olur. Bu özelliği sayesinde idrar yolu gibi önemli enfeksiyonların önlenmesini sağlar.

isirgan-otu-faydalari

*Kalbe İyi Gelir

Taze ısırganları güzelce kaynatarak hazırladığınız çay ile sağlıklı bir kalbe sahip olabilirsiniz. Kan basıncının düşmesine yardımcı olan ısırgan ile stres ve gerginlik gibi ruh ve beden sağlığını olumsuz etkileyen detaylardan kolayca kurtulabilirsiniz.

isirgan-cayi

*Solunum Rahatsızlıklarını İyileştirir

Özellikle mevsim geçişlerinde şikayetin arttığı saman nezlesi ve astım gibi rahatsızlıklara sahipseniz ısırgan otu sizin için harika bir seçenek olabilir.

isirgan-otu-yararlari

*Gut Hastalığının Çözümü Olabilir

Vücutta fazla protein birikmesinin neden olduğu gut hastalığının şifası ısırganda gizli olabilir. Gut hastasıysanız eğer ısırganı kaynatıp çıkan suyundan 4-6 hafta kadar günde 3 çorba kaşığı içerek iyileşmeniz için önemli bir adım atabilirsiniz.

isirgan-yararlari

4. Barbunya

Salatası ya da yemeği her tarifinde birçok fayda var.

barbunya-tarifleri

*İskelet Yapısını Sağlamlaştırır

Barbunya, içerdiği bol miktarda protein sayesinde kemik ve kas sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.

barbunya-yararlari

*Kolesterolü Düşürür

Kalp ve damar sağlığını olumsuz etkileyen kötü kolesterol seviyesinin düşmesine yardımcı olan barbunya aynı zamanda kan şekeri seviyesini de kontrol altına alarak şeker hastaları için oldukça yararlıdır.

barbubya

*Diyet Önerisidir

Barbunya besin değerleri açısından oldukça besleyici aynı zamanda kalorisi düşük bir yiyecektir. Bu özellikleri sayesinde kilo vermek isteyenlerin en lezzetli yardımcısıdır.

barbunya-faydalari

*Cilt Sağlığı İçin Önemlidir

Güzel görünmeyi sağlayan makyaj değil, sağlıklı bir cilde sahip olmaktır. Bunun için de tüketmeniz gereken besinlere dikkat etmek oldukça önemlidir. Barbunya tüketerek parlak, pürüzsüz, sivilcesiz bir cilde sahip olabilir; yaşlanma belirtilerini en aza indirebilirsiniz.

barbunya

*Beyin Fonksiyonları İçin Yararlıdır

İçerdiği bol miktarda folat gibi vitaminler sayesinde kişide Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıkların görülme riskini azaltır, beyin fonksiyonların uzun yıllar sağlıklı olarak devam etmesini sağlar.

5. Salatalık

Kıtır kıtır, bol sulu salatalıklar vazgeçilmezlerimiz arasında. İyi ki de öyle, bakın ne de çok faydası varmış.

salatalik-yararlari

*Böbrek Sağlığı İçin Yararlıdır

Salatalık, özellikle bol su içeren yapısı ile vücutta bulunan sağlık için zararlı olan toksinlerin atılmasına yardımcı olur. Böylece uzun vadede böbrek taşı oluşumunu önleyerek böbrek sağlığının korunmasını sağlar.

salatalik

*Bağışıklığı Güçlendirir

A, B, C vitaminleri açısından oldukça zengin olan salatalığı bolca tükettiğinizde güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olur ve hastalıklara karşı daha dirençli olursunuz.

salatalik-cesitleri

*Zayıflamaya Yardımcıdır

Bolca su içeren salatalık, düşük kalorisi ve lezzetiyle diyet yapanlar için ideal bir öğün olabilir.

salatalik-tarifleri

*Nefes Tazeleyicidir

Kokusu ağır yiyeceklerden sonra oluşan ağız kokusunu salatalık dilimi ile sonlandırabilirsiniz. Bir dilim salatalığı damağınızda 30 saniye kadar bekleterek kötü kokuya neden olan bakterileri yok edebilirsiniz.

salatalik-faydalari

*Kolay Bir Sindirim Sağlar

Metabolizmanın hızlanması, kolay bir sindirim süreci için gerekli olan lif ve su salatalıkta bolca bulunur. Bu özellikleri sayesinde bağırsakların daha iyi çalışmasını sağlar.