Mide Ağrısı Nasıl Geçer?

Stres, gastrit, aşırı kilo, sigara ve alkol kullanımı, kabızlık gibi nedenlerle görülebilen mide ağrısı; kişinin günlük yaşamını olumsuz etkiler; bu yüzden ondan mutlaka kurtulmak gerekir. Peki nasıl? Yazımızın devamında en hassas organlarınızdan biri olan midenizi ağrılardan kurtaracak öneriler bulabilirsiniz. Mide ağrısı nasıl geçer, mide ağrısından kurtulmak için ne yapmak gerekir, mide ağrısına ne iyi gelir öğrenmek için buyurun detaylara…

1. Yoğurt

Bolca kalsiyum içermesiyle özellikle kemikler için çok yararlı olduğunu bildiğimiz yoğurt,
mide sorunları için de iyi bir besindir. Her öğününüzde bir kâse yoğurt tüketerek sindirim
sorunlarının önüne geçebilir, yağ yakımını hızlandırabilirsiniz. Bu sayede hazımsızlığı
önleyerek mide ağrısını iyileştirebilirsiniz.

2. Süt

Gece uykularınızdan mide ağrısı şikâyetiyle uyanıyorsanız sütün mucizevi etkisinden yararlanmayı deneyebilirsiniz. Süt; mideyi yatıştıran, sindirimi kolaylaştıran gücüyle mide ağrısından mide kanamasına kadar birçok mide sorununun yaşanmasını önler. Siz de her gece yatmadan önce bir bardak ılık süt içerek geceleri oluşan mide ağrısından kurtulabilirsiniz.

3. Papatya Çayı

Gergin sinirlerin sakinleştirilmesi için kullanılan papatya çayı, midenizin yatışması için de
ideal bir seçenektir. Sinirleri gevşetme etkisinin yanı sıra hazımsızlık problemine de iyi
gelen papatya çayı; özellikle yemeği aşırı kaçırdığınızda oluşan mide ağrısını geçirmek için
iyi bir yardımcı olabilir.


4. Karnabahar

Karnabahar, sevmediğiniz sebzeler arasında yer alıyor olsa da mide ağrısından kurtulmak
için ona olan sevginizi tekrar gözden geçirmenizde fayda var; çünkü haşlanmış karnabahar
mide ağrısını geçirmek için iyi bir seçenektir. Haşlanmış karnabahar, midenizde ağrıya
neden olan asitleri yok ederek mide ağrısının ortadan kalkmasına yardımcı olur.


5. Baklagiller

Sürekli olarak mide ağrısından muzdaripseniz beslenme planınızda köklü değişiklikler yapıp daha sık ve düzenli olarak baklagillere yönelmeniz gerekiyor olabilir. Fasulye, bezelye ve mercimek gibi baklagillerin çoğunda bulunan bioflavioin maddesi sayesinde midenizin koruma gücünü artırarak mide ağrısından kurtulabilirsiniz.

 

6. Muz

En leziz meyvelerden biri olan muz, vitaminlerle dolu olmasının yanı sıra midenizi korumak
için de iyi bir besin takviyesidir. Siz de düzenli olarak muz tüketerek mide enzimlerinin ve
hücrelerinin artmasına katkıda bulunabilir, mide ağrısından kurtulabilirsiniz.