Mideniz Rahat Etsin: İftarda Ne Yemeli?

Uzun saatler süren oruç sonrasında iftar sofrasının eksiksiz olmasını dilediğinizi biliyoruz; fakat önce gözlerinizi doyurmakta fayda olduğunu unutmayın.

Oruç sayesinde tüm gün boş durup dinlenmiş midelere iftarda birden yüklenmek olmaz. İftar sofrasını çeşit çeşit yemeklerin süslemesini isteseniz de en azından bu yemek seçeneklerini hafif ama doyurucu olanlardan oluşturursanız mide sağlığınıza zarar vermemiş olursunuz.

İftar sofranızda yer açabileceğiniz hem doyurucu hem de sağlıklı besinler için satırlarımızın devamına buyurun:

  • Hemen Yüklenmek Yok

Biliyoruz; tüm gün bu sofranın hayalini kurdunuz, birçok yiyecek gözlerinizin önünde uçuşup durdu ve elbette ki yemeklere saldırma hissi hasıl oldu; ama sakinliğinizi korumakta fayda var. Bakın “yemeklere saldırmak” dedik, bu hareketle sadece karnınızı doyurmaz midenize de zarar verirsiniz.

Sindirim sisteminiz tüm gün boş durduğu için onu yavaşça harekete geçirmek ilk amacınız olmalı. Bunun için de orucunuzu bir hurma ya da zeytinle açtıktan sonra bir parça peynir ve kuruyemiş ile sindirim sisteminizin uyanmasını sağlayabilirsiniz. 10-15 dakika bekledikten sonra bir kase çorbaya ya da ana yemeğe başlayabilirsiniz.

patlican-yemekleri

  • Suyu Abartmayın

Tüm gün susuz kaldığınız için eliniz yemekten bile önce suya uzanıyor olabilir; ancak su bile olsa miktarını abartmamakta fayda var. En fazla 1-2 bardak su ile orucunuzu açın ve rahatlamayı bekleyin.

su-icmenin-faydalari

  • Tatlı Tercihi Önemli

Tüm gün kan şekeriniz düşeceğinden yemekten sonra tatlıya ihtiyaç duymanız büyük bir olasılıktır. Bu ihtiyacınızı bir kaşık bal ya da birkaç kuru üzüm gibi seçeneklerle bastırmak en doğrusu olacaktır; fakat siz illa ki bir tatlı tüketmek istiyorsanız tercihinizi şerbetli ve hamurlu seçenekler yerine sütlü tatlılardan yana kullanmalısınız.

tel_kadayif_tatlisi_tarifi

  • Zeytinyağlı Seçeneklere Yer Verin

Gün boyu sindirimin nasıl bir şey olduğunu neredeyse unutacak mideniz için en büyük iyiliğin ona salçalı, bol yağlı, kızartma ve hamur işi gibi yiyecekler yerine zeytinyağlı seçenekler sunmak olacağını unutmayın.

zeytinyagli-bruksel-lahanasi

  • Yemekte Çay İçmeyin

Ülkemizde fazla miktarda çay tiryakisinin olduğunu biliyoruz, onların gün boyu sadece çay içecekleri anı hayal ettiğini de…

Çay tiryakileri olarak yemekle birlikte çay içmeyi tercih edebilirsiniz; fakat bu hareketin doğru olmadığını unutmamalısınız. Yemek yanında tüketilen çay, yemeklerden alacağınız vitaminlerin azalmasına neden olabilir. Bu nedenle çayı yemek sonrasında içmenizde fayda var. Hatta siyah yerine yeşil çay ya da güzel bir Türk kahvesi tercih ederek sindiriminiz için epey iyi bir şey yapmış olacaksınız.

isirgan-cayi

  • Şekerli Gazlı İçecekler Yerine Alternatifler Yaratın

Gün boyu kaybettiğiniz su ve şeker miktarını dengelemek için şekerli ve gazlı içeceklere yönelebilirsiniz. Fakat bu zararlı seçenekler yerine bir maden suyu içerek hem su ihtiyacınızı giderebilir hem de sindirim sürecinizi kolaylaştırabilir; komposto, hoşaf gibi seçeneklerden içerek hem su hem de şeker ihtiyacınızı giderebilirsiniz.