Migrene Karşı Etkili 10 Yöntem

Migren birçok insanın hayatını ciddi bir şekilde etkileyen, ataklar halinde gelen korkunç bir baş ağrısıdır. Başa gelen çekilir de migren ağrısı hiç de öyle çekilecek bir şey değildir, yaşayan bilir. Birçok tedavi yöntemi kovalanır ve ağrılar çözülmeye çalışılır. Migren ağrılarınızın büyük ölçüde azalmasına yardımcı olacak 10 yöntemi satırlarımızın devamında bulabilirsiniz. Şimdiden bol şifa, kaygısız bir baş dileriz!

1. Şakak Masajı

Rahatlatıcı yağlar ile hassas noktalar olan şakaklarınıza hafifçe bir masaj uygulayarak kan dolaşımını hızlandırır ovma sayesinde ağrının belirli ölçüde azalmasına yardımcı olabilirsiniz.

migren

2. Zencefil

Günde iki kez zencefil çayı içerek migren ağrılarının önüne geçebilirsiniz.

zencefil

3. Bol Su İçin

Sağlığımız için oldukça önemli olan su, migren ağrılarını azaltmada da önemli bir rol oynuyor. Günde en az 2 litre su içerek migren ağrılarının önüne geçebilirsiniz.

su-icmek

4. Daha Hareketli Bir Yaşam

Gün içinde gideceğiniz kısa mesafeler için araç kullanmak yerine yürümeyi tercih ederseniz migren ağrılarınızı %50 oranında azaltabilirsiniz.

migren-hakkinda

5. Kaliteli Uyku

Her gün 6-8 saat arası zifiri karanlık ve sessiz bir ortamda uyuyacağız uyku ile migren ağrılarının önüne geçebilirsiniz.

uyku

6. Stresi Azaltın

Gerek iş, gerek aile gerekse şehir sorunları olmak üzere günlük hayatımızda yüksek oranda strese maruz kaldığımız yadsınamaz bir gerçek. Maalesef ki stresin migreni de yüksek oranda tetiklediği de yadsınamaz bir gerçek. Bu nedenle stresi hayatınızdan mümkün olduğunca uzak tutmak, kafanızı dağıtacak yeni uğraşlar edinmeniz gerekiyor.

bas-agrisi

7. B2 ve B6 Vitaminlerini Eksik Etmeyin

Bu vitaminleri içeren morina, ton balığı, alabalık, fırınlanmış patates, brokoli, kuşkonmaz, turp, tam tahıllar, ay çekirdeği, sardalya, mercimek, somon balığı, levrek, mantar gibi yiyeceklere hayatınızda bolca yer vererek migren ağrılarını kovabilirsiniz.

balik-izgara

8. Tuzlu Gıdalar İlaç Olabilir

Migren ağrısını erken bir evrede fark ettiyseniz hemen tuzlu gıdalar tüketerek ağrıların önüne geçebilirsiniz.

migrene-ne-iyi-gelir

9. D Vitaminine Dikkat

Özellikle kış aylarında soğuktan kaçıp sürekli kapalı alanlara sığınıyorsanız, D vitamini eksikliği yaşıyor olabilirsiniz. Bunun için günde en az yarım saat gün ışığında yürüyüş yaparak migren ağrılarının önüne geçebilirsiniz.

gunes

10. Rafine Un ve Şekere Veda Edin

Rafine un ve şeker içeren işlenmiş gıdaların migren ağrılarını tetiklediği kanıtlanmıştır. Bu yiyecekleri hayatınızdan çıkararak kendinize büyük bir iyilik yapabilirsiniz.