Mutlu ve Sağlıklı Bir Uykuya Giden 6 Yol

Sabah uyandığınızda kendinizi yorgun ve mutsuz mu hissediyorsunuz? Öğle yemeğinden sonra esnemelerinizi durduramıyor musunuz? Gece yatağınıza yattığınızda uykuya dalmak sizin için çok mu zor? Bir gün dört saat, bir gün 10 saat mi uyuyorsunuz? Tüm bu sorulara “evet” cevabını verdiyseniz sağlıklı bir uyku düzenine ihtiyacınız var demektir ve size garanti edebiliriz ki uyku düzeninizi sağlıklı bir hale getirirseniz hayatınız çok daha keyifli olacak. Nasıl mı?
kaliteli uyku

1. Yatak Odanızı Uykuya Elverişli Bir Hale Getirin

Çok sıcak ya da çok soğuk bir yatak odasında uyumak, uykunuzun kalitesini düşürür. 15-18 derecelik bir oda ısısı, yatak odanız için idealdir. Odanızın ışıklandırması geceleri loş, sabahları ise gün ışığının aydınlatabileceği şekilde ayarlanmalıdır. Ayrıca bir göz bandı ile uyumanız, sabah gereğinden erken uyanmanızı önleyecektir. Eğer eviniz gürültülü bir yerdeyse ses önleyici kulaklıklar kullanmanız da yararınıza olacaktır. Yatak odanızda TV ve diğer elektronik aletler bulundurmamanız, yatakta yemek yememeniz odanızı daha kaliteli bir uyku için ideal hale getirecektir.

2. Kafein İçeren İçeceklere Dikkat Edin

Bildiğiniz gibi kafein, enerji verir ve uykunuzu açar. Eğer kaliteli bir uyku çekmek istiyorsanız yatma saatinizden en az altı saat öncesinde kafein içeren içecekleri içmeyi bırakın. Uyumadan 1 saat önce içeceğiniz bir bitki çayı, uyku düzeninizi olumlu etkileyecektir.

suyla gelen sağlık

3. Her Gün Aynı Saatte Uyuyup Aynı Saatte Uyanın

Yatış/kalkış saatleriniz her gün değişiyorsa sağlıklı bir uyku düzenine kavuşmanız çok zor olacaktır. Sabit yatış/kalkış saatleri sayesinde vücudunuz uyku düzeninizi oturtur ve metabolizmanız da bu düzene göre çalışarak uyku kalitenizi artırır. Hafta içi çalışıyorsanız; hafta sonu bile belirlediğiniz yatış/kalkış saatlerini geciktirmemeye özen gösterin.

4. Uyku Tutmuyorsa Yatağınızda Kalmayın

Eğer uykunuz tam olarak gelmeden yatağınıza yatarsanız,  büyük ihtimalle uzun bir süre yatakta dönüp durursunuz. Bu da sinirlerinizi bozarak yorulmanıza neden olur. O yüzden yatağa giderken uykunuzun geldiğinden  emin olun. Diyelim ki uykunuz geldi ve yattınız ama beş dakika sonra uykunuz  kaçtı… Sakın yatakta kalmayın; hemen kalkıp ışıklı başka bir odaya geçerek okumak gibi dinlendirici bir aktivite yaparak uykunuzu geri kazanın.

ofis hayatı

5. Öğle Uykusunu Bir Daha Düşünün

Öğle yemeğinden sonra gelen uyku çoğu zaman uzun kestirmelerin yolunu açar. Gündüz uzun süre uyursanız, doğal olarak gece uykuya dalmanız zorlaşacaktır. Bu yüzden gün içerisinde uyumayın. Eğer uykuya çok ihtiyaç duyarsanız, öğle uykunuzu saat 17.00’den sonraya bırakmayın ve en önemlisi 30 dakikadan fazla uyumayın.

6. Yatmadan Hemen Önce Midenizi Doldurmayın

Yaşama genç veda etmeyen, hatta 90’lı/100’lü yaşlarına kadar yaşayan insanların en önemli özelliklerinden biri akşam yemeğini erkenden yiyerek, dolu olmayan bir mideyle uyku vaktine girmeleridir. Yatmadan önce bir şeyler yeyip içerseniz hem mideniz size rahat vermeyecek, hem de uykunuz sık sık bölünecektir. Akşam yemeğinizi en geç 19.00 (kışın 18.00) gibi yiyin ve eğer ilerleyen saatlerde çok karnınız acıkırsa yatmadan en az bir saat önce meyve, süt, yoğurt gibi hafif bir atıştırmalıkla yetinin.