Ofis Çalışanları İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri

Ofis çalışanı demek, belirli bir düzeni olan ve hareketli yaşamı kısıtlanan biri olmak demektir. Kısıtlanan hayatlar, kısıtlanan hareketlerden ister istemez bedenler de nasibini alır ve kilo almaya başlar; ama bu durumu hiçbir şey yapmadan kabullenmek olmaz.

Hareketinizi çoğaltamasanız dahi doğru beslenme tercihleri ile kilo almanızı önleyebilirsiniz. İşte size sağlıklı beslenme önerileri!

1. Kahvaltınızı İhmal Etmeyin

Bu maddeyi artık ezberledik aslında; ama hâlâ bilmeyenler bilip de uygulamayanlar varsa onları da harekete geçirme zamanıdır diye düşünüyoruz. “Ben de mi?” demeyin, evet siz de kahvaltıyı ihmal etmemelisiniz. Her gün gecikiyor bile olsanız kahvaltı için mutlaka zaman yaratabilmelisiniz. Bunun için kahvaltı tabağınızı gece yatmadan önce hazırlamak iyi bir yöntem olabilir.

kahvalti

 

2. Ofis Çekmecenizi Doğru Değerlendirin

Masa başı çalışanları iyi bilir, yakınlarındaki çekmece onların ecza dolabı gibidir. Acıktığı an ya da stresten çıldırma raddesine geldiği an elini o çekmeceye attığında mutlaka bir atıştırma bulabilmelidir. Bu atıştırmaların cips ya da bisküvi gibi seçenekler yerine kuruyemişler olmasına dikkat ederseniz daha sağlıklı bir bedene sahip olabilirsiniz.

ofis

3. Hareketsizliğe Çözüm Lifli Besinler

Ofis çalışanın en büyük derdi, hareketsiz bir yaşama hapsolmuş olmaktır. Bu nedenle yaşayacağı problemlerin başında yavaşlayan bir metabolizma gelmektedir. Bolca lif içeren besinleri tercih ederek kabızlık gibi sindirim problemlerinin önüne geçebilirsiniz.

Yulaf Kepeği

4. Ofise Sipariş Etmeyin

İşiniz başınızdan aşmış olabilir, yine de yemek için özel bir zaman ayırarak dışarıda yemeye özen gösterin. Böylece hem kendinize ufak bir yürüyüş hediye etmiş olacak hem de yediğinizden gerçekten anladığınız bir zaman dilimi sayesinde daha fazla yemenize neden olmayacaksınız.

ofiste-yemek

5. Masanızda Su Şişesi Olsun

“O kadar çalışıyorum ki bazen su içmeyi bile unutuyorum.” gibi bahanelere sığınmayın. Masanıza koyup daima gözünüzün önünde duracak bir su şişesi ile bu unutkanlığa çözüm yaratın. Gün boyu bolca su tüketmeyi ihmal etmeyin.