Organlarınızı Uyurken de Düşünün: Hangi Tarafa Doğru Yatmak Daha Sağlıklıdır?

Doğru bir yatış şekli ile siz uykudayken de çalışan organlarınızın yükünü biraz olsun hafifletip onlara yarar sağlayabileceğinizi biliyor muydunuz?

Her zaman kullandığınız uyku pozisyonunu bir anda değiştirmek pek kolay olmasa da size uyan pozisyonu seçip yavaştan ona alışmaya çalışsanız iyi edersiniz; çünkü yatma pozisyonunuz reflüden sırt ağrılarına kadar birçok rahatsızlığınızı iyileştirebilir ya da kötüleştirebilir. Nasıl mı? Detaylar yazımızın devamında:

  • Sırtüstü Yatmak

Omurga sağlığınızı korumanın en iyi yollarından biri, sırt üstü yatmaktır. Bu yatış şekli ile omirilik disklerine binen baskıyı azaltarak boyun ve sırt ağrılarınızın yok olmasına yardımcı olursunuz. Aynı zamanda sırtüstü yatarak reflüye ve yüzdeki yaşlılık belirtilerine karşı önlem almış olursunuz; ancak uyku apnesi veya horlama gibi problemleriniz var ise bu yatış şeklinin önerilmediğini unutmamalısınız.

sirt-ustu-yatmak

  • Yüzüstü Yatmak

Omirilik sağlığı için en tehlikeli uyku pozisyonlarından biridir. Yüzüstü yatarak omurga etrafındaki bağ ve kasların gerilmesine ve çeşitli sinir sıkışmalarına, omurga ve diks üzerindeki yükün artıp omurga zedelenmelerine, fıtık gibi rahatsızlıkların oluşumuna neden olabilirsiniz. Bu nedenle mümkün olduğunca yüzüstü yatış pozisyonunu tercih etmemekte büyük fayda olacaktır.

saglikli-yatmak

  • Sol Tarafa Yatmak

Sadece sol tarafınızın üzerine doğru yatarak beyninizi atık maddelerden arındırabilirsiniz. Vücudun lenf bezlerinin, lenf sıvısının ve atıkların filtrelenmesini sağlayabilir, sağlığınız için önemli bir adım atabilirsiniz. Siz sol tarafınızın üzerinde doğru yattığınızda midedeki besin artıklarının kalın bağırsağa geçişi kolaylaşır böylece sindirim sistemi daha aktif hale gelir. Bu uyku pozisyonu, özellikle hamileler için çok faydalı olabilir.

yatis-pozisyonlari

  • Sağ Tarafa Yatmak

Eğer ki reflüden muzdaripseniz bu yatış pozisyonu sizin için uygun değildir, ancak herhangi bir kalp rahatsızlığınız varsa sol tarafa yatmaktan ziyade sağ tarafa yatmak kalbi daha az yoracağından sizin için çok daha doğru bir pozisyon olacaktır.

rahat-uyumak

  • Fetus Şeklinde Yatmak

Dizlerinizi karnınıza doğru çekip çene ve göğsünüzün aşağı dönük olarak yattığınız pozisyon sayesinde horlama gibi probleminiz varsa önemli ölçüde azalmasına yardımcı olabilirsiniz. Aynı zamanda fetüs şeklinde yatmak, reflü hastaları ve hamileler için de en uygun pozisyonlardan biridir.