Elma, Kuru Yemişler, Muz: Oruç Tutarken Daha Az Acıkmanızı Sağlayacak Öneriler

11 ayın sultanı bu yıl Mayıs-Haziran sıcaklarına denk geldi malum. Hem sıcak havanın yarattığı susuzluk hem de 17 saate varan oruç süreleri ile açlık bizleri çok çok fazla zorlamakta. Umarız bu ayı en rahat şekilde, susuzlukla mücadele edip tamamlayabilirsiniz. Susuzluk için maalesef bu sıcak havalara müdahale edemeyiz ama daha az açlık hissetmeniz için birkaç tüyo verebiliriz.

İşte MigrosTV’den dev Ramazan hizmeti 🙂 Oruç tutarken daha az acıkmanızı sağlayacak öneriler:

İçi Sulu, Bol Lifli: Elma

Sahurda elma yerseniz içerdiği yoğun liften ötürü uzun süre tokluk hissi yaşarsınız. Elbette 17 saat süren bir tokluk hissi değil bu, ama yine de içerdiği enzimler sizi tok tutmaya yardımcı olacaktır.

elma-dilimlerinin-kararmamasi-icin

Onlarsız Olmaz: Fındık-Ceviz-Badem

Karbonhidratların kötü bir şey olmadığını, aksine vücuda enerji veren bileşenler olduğunu biliyorsunuz artık. Ama işte esas mesele; fındık, ceviz, badem gibi iyi karbonhidrat denilen kuru yemişleri tüketmek. Kötü karbonhidrat değil, iyi karbonhidrat tüketiyorsunuz ve on bin atom karınca gücüyle 17 saate dayanabiliyorsunuz.

kuruyemisler

Potasyumun Kralı: Muz

Düşük şeker oranı ve potasyum deposu olması dolayısıyla uzun süre tokluk hissi sağlamaktadır. Aynı şekilde muzu da sahurda tüketmeniz gün içinde açlık hissinizi azaltabilir.

muz

İster Rafadan İster Sulu: Yumurta

Yüksek protein oranı olan yumurta, adeta bir protein deposu. Bu özelliği sebebiyle uzun süre enerjiniz düşmeden, açlık hissinizi bastırabilirsiniz.

Yumurta Kapama

Tatlı Niyetine: Kuru Kayısı

Kan şekerinizin düşme ihtimaline karşı -ki bu sizi acıktıran şeydir- kuru meyve tüketerek bunu engelleyebilirsiniz. Tatlı yerine de geçecek kayısılar görev yerlerine.

Kayısı Marmelatı Tarifi

Sağlıklı Karbonhidrat Şart: Esmer Pirinç-Kepekli Makarna

Sindirimi ve emilimi uzun süren, kompleks karbonhidratlar adı verilen esmer pirinç, kepekli makarna gibi besinler uzun süre tokluk yaşamanıza olanak sağlarlar.

Siz hiç yulaf kepekli omlet yediniz mi?

yulaf-kepekli-omlet

Sağlıklı Beyaz: Süt

İftar ve sahurda içilen bir bardak süt; içerdiği karbonhidrat, protein, yağ, kalsiyum, fosfor, magnezyum, potasyum ve B vitaminleri nedeniyle Ramazan’da sağlıklı beslenmenin temelini, aynı zamanda tokluk hissinin oluşmasını sağlamaktadır.

sut