Oruç Tutarken Susamamak İçin Neler Tüketmeli, Neler Tüketmemeli?

Siz 17 saat açlıkla mücadele edin, üstüne işe gidin, zorluk çekin ve üstüne hava sıcaklığı 30 derece olsun. Olacak şey değil!

Havalar bu kadar sıcakken zaten susamak doğal bir süreç, ancak yediğiniz bazı yiyecekler susuzluğunuzu kat be kat arttırmakta. İşte ramazan boyunca daha az susamak için dikkat etmemiz gerekenler!

Sucuk-Salam-Sosis

Sabahları fena bir mide yanması, ağızda kuruluk, sanki midelerde volkan patlamışcasına yaşanan susuzluk hissini merak ediyorsanız işte suçluları. Bu 3S’den kesinlikle sahurda uzak durun. Yoksa sabaha, küçük diliniz bile kurumuş bir şekilde uyanabilirsiniz

Pastırmalı Börek Tarifi

Karpuz-Şeftali-Üzüm

Karpuz, şeftali, üzüm gibi su oranı yüksek besinler gün içinde su ihtiyacınızı daha düşük seviyeye çekecektir. Baharatlı tatlar ve sebzeler yerine mümkün olduğu kadar sulu meyveleri tercih etmeye çalışın.

Peynirli Karpuz Dilimleri Tarifi

Günlük 2-3 litre su

Günlük almanız gerek 2-3 litre su miktarını, iftardan sahura kadar dengeli bir şekilde bölerseniz, gün içerisinde susuzluğa bağlı problemlerin önüne geçebilirsiniz.

su

Ev yapımı şerbetler

Ev yapımı şerbetler hem sizi bu sıcak havalarda serinletirken hem de vücudunuzun su ihtiyacını karşılamaktadır. Ramazan ayına özel 5 şerbet tarifi için de sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Gül Şerbeti Tarifi

Et ürünleri

İşlenmiş et ürünlerinden ne kadar uzak durabilirseniz, su ihtiyacınız da o oranda azalacaktır. Özellikle kırmızı et ve şarküteri ürünleri susuzluğu çok fazla tetiklemektedir.

kuzu-eti

Yedikleriniz ve yaşam tarzınız, çalışma süreniz gibi çeşitli faktörlerle gün içinde susuzluğa dayanabilme oranları farklılık gösterecektir. Ancak temel mantık olarak, Ramazan boyunca yüksek su oranına sahip besinleri tüketip, içtiğiniz su miktarına da dikkat ederseniz, eminiz ki bu Ramazanı da huzurla bitirebilirsiniz.