Panik Atak Geldiğinde Telkin Olmanızı Sağlayacak 5 Önemli Şey

Korkuların en derini, ölüm kaygısı… Belki fizyolojik hastalık kadar bedeni yıpratmıyor ancak tüm ruha ölüm anı korkusunu yayarak içten içe kemiriyor. Panik atak hastalarının çoğunun, kriz anında ortak duygusu  “kalp krizi geçiyor ya da ölüyorum”. Aslında olan yalnızca bir atak olsa da bunu yaşayana anlatmak oldukça güç, ikna etmek diyelim hatta. Böyle bir durumda atağın cevabı yine siz olabilirsiniz. Kriz anında kendinize şunları hatırlatın.

1- Ölmüyorsunuz! Sadece bir atak yaşıyorsunuz. Bunun geçmesinin en etkili yolu derin nefes alıp verme. O an için panikten zor biliyoruz ama atağın geçmesini sağlayan en etkili şey nefes alıp vermek.

nefes

2- Odağınızı değiştirmeyi deneyin. Panik atağın sizi esir almasına izin vermeden hemen bünyeden gönderin. Mesela bir müzik açın ya da kendiniz söyleyin, o birkaç dakikayı notalara ayırın. Şarkı söylemenin müthiş faydaları var çünkü, bakın şurada anlatmıştık.

müzik listesi

3- Bunun bir atak olduğunu unutmayın. Kalıcı olmayacak yani sinirinizi biraz bozup sonra hemen gidecek.

meditasyon

4- Duygularınıza odaklanın. Örneğin yanaklarınızı sıkın, dışarı çıkıp soğuk havayı içinize çekin ve hatta kendinize sarılın. Yalnız olsanız bile yalnızlığı değil kendinizi hissedin.

spor yapmak

5- Kendinizi ve o an yaşadığınızı birilerine anlatın. En yakın arkadaşınızı arayın mesela, ona panik atak geçirdiğinizi söyleyin ve kendinizi rahatlatmaya çalışın. Konuşmak da iyi gelebilir.

kadinlar-gunu

Yazımızın finalini de bir uzman görüşü ile yapalım. Panik atak hakkında Dr. Nedim Havle ile konuştuk. Röportajı videomuzdan izleyebilirsiniz.