Pesketaryen Beslenme Biçimi Nedir?

Giderek önemi artan sağlıklı yaşam konusu, bizi sürekli olarak yeni beslenme çeşitleri ile tanıştırır oldu. Daha iyi bir vücuda sahip olmak, sağlıklı bir yaşam sürmek ve daha da önemlisi hayvanların yaşam hakkını savunmak için farklı birçok beslenme çeşidini uygulamaya çalışır olduk.
Sıradaki yazımızla belki de hiç duymadığınız yeni bir beslenme çeşidi ile daha tanışmaya hazır mısınız? Bu yazımızda pesketaryen beslenme biçimini ele alacağız. Gelin daha fazla bilgi sahibi olmak için ya da onunla en baştan tanışmak için detaylara birlikte bakalım:

  • Pesketaryen Beslenme Nedir?

Pescetarian sözcüğü; İtalyanca pesce “balık” ve İngilizce vegetarian “vejetaryen” sözcüklerinin birleşiminden türemiştir. Pesketaryenlik, balık veya diğer su ürünlerinin bulunduğu fakat başka hayvanların etlerine yer vermeyen beslenme düzenidir. Vejetaryenliğin alt grubu sayılan bubeslenme biçiminde büyük ve küçükbaş hayvanların yanı sıra kanatlı (kümes) hayvanlarının da yenmemesi esas alınır. Balık, yumurta, bal gibi diğer hayvansal gıdalar ise tüketilebilir, bu yönüyle vegan beslenme şekline göre daha esnektir.

  • Pesketaryen Beslenme Sağlıklı mıdır?

Pesketaryen beslenme şekli, dikkatlice uygulandığında sağlıklı bir beslenme çeşididir. Yapılan birçok araştırmada pesketaryen beslenme şeklini benimseyen insanların, benimsemeyen diğer insanlara göre bağırsak kanserine daha az yakalanma riski taşıdığı saptanmıştır; ancak hamile kadınlarda ağır metal toksitesi riski ve civa seviyesinin artması gibi riskler taşır. Bu gibi nedenlerden dolayı bir kişi eğer ki pesketaryen beslenme şeklini benimsemek istiyorsa mutlaka uzman doktora başvurması gerekir.

  • Sindirim Sürecine Etkisi Nedir?

Pesketaryen beslenme şekli, birçok beslenme şekline göre daha rahat bir sindirim süreci vaat eder. Bu beslenme şeklinde özellikle de sindirim sisteminin öğütmekte zorlandığı kırmızı et çeşitlerine yer verilmediği için görevini yerine daha iyi getiren bağırsaklara sahip olunur.

  • Pesketaryenler Neler Tüketebilir?

Pesketaryen beslenme şeklini benimseyenlerin, oldukça geniş bir besin yelpazesi bulunur. Pesketaryenlerin tercih edebileceği besinlerden bazıları; sebzeler, meyveler, kuruyemişler, baklagiller, yumurta, süt ve süt ürünleri ve tüm deniz ürünleridir.

  • Pesketaryenler Neler Tüketmez?

Tavuk ve hindi gibi tüm kümes hayvanları ve kuzu, dana, sığır, koyun gibi hiçbir hayvanın etinden yararlanmazlar.

  • Kimler Tercih Edebilir?

Pesketaryen beslenme şeklini et tüketmek isteyen, aynı zamanda kolesterol, yüksek tansiyon, gut gibi hastalıklardan korunmayı amaçlayan 40 yaş üzeri kişiler tercih edebilir. Eğer ki siz de bu beslenme şeklini tercih etmek istiyorsanız öncelikle mutlaka doktorunuza danışmanız gerektiğini unutmamalısınız.

  • Pesketaryen Beslenme Şeklinin Faydaları Nelerdir?

Pesketaryen beslenme şeklinin insan vücuduna çeşitli faydaları bulunur. Bu beslenme şekli ile beslendiğinizde kalp ve damar rahatsızlıklarına yakalanma riskiniz düşer, dengeli bir kolesterole sahip olursunuz, vücudunuzdaki tüm iltihaplanmaları önleyebilirsiniz, kanser riskini azaltırsınız, ideal kilonuzda ya da ideal kilonuza çok yakın olursunuz, depresyondan uzak mutlu bir ruh hali edinirsiniz.