Pırasanın 5 Önemli Faydası

Kış sebzelerinin gözdelerinden pırasanın sağlığınız için pek çok faydası vardır. Hem zeytinyağlı hem de ocakta yemeğini yapabileceğiniz bu sebze sizi kış boyunca istenmeyen tüm rahatsızlıklarınızdan kurtaracak.

pirasa

1. Öncelikle bilimsel araştırmalarla kanıtlanmış damarları koruduğu bilinen ‘kaempferol’ maddesi pırasanın içinde bol miktarda vardır. Bu madde nitrik oksit üretiminizi arttırarak damarlarınızı rahatlatır. Bu demek oluyor ki, yüksek tansiyondan şikâyetçi iseniz pırasayı bol bol tüketebilirsiniz.

2. Antioksidan bakımından zengin bir sebze olan pırasa, vücudunuzda bulunan ve hastalıklara zemin hazırlayan çeşitli serbest radikallere karşı size koruma sağlar. İçerisindeki, polifenol maddesi güçlü bir antioksidan olduğu için vücudunuzun direncini arttırır.

3. A, C, K ve B6 vitaminleri yönünden zengin, manganez ve demir minerali deposu olan pırasa, vücudunuza enerji vermenin yanı sıra, kemik ve doku gelişiminize katkıda bulunur. Özellikle, K vitamini eksikliği çekenlerin pırasayı haftada 1 defa düzenli olarak tüketmesi önemli.

4. Göz sağlığınıza olumlu katkılarda bulunan pırasa, özellikle ileri yaşa bağlı olarak gelişen katarakt hastalığı için önerilmektedir.

5. Ayrıca içerisinde bulunan lutein ve zeaxanthin adlı bileşenler göz hücrelerini strese karşı korur.