Ramazan Ayında Ara Verilmesi Gereken Beslenme Alışkanlıkları

Damak tadına düşkünler, baharatlı, acılı tatları sevenleri Ramazan ayında biraz sadeliğe davet ediyoruz. “Tatsız tuzsuz yemek sevmem, yemek dediğin bol acılı olacak, bas acıyı bas!” diyen gurmeler, Ramazan döneminde maalesef damak tatlarından biraz taviz vermek zorunda. Zira gün boyu boş kalan mideyi iftarda bol acılı, bol baharatlı yemeklerle doldurmak, lezzet uğruna mide ağrıları çekmenize sebep olabilir. Ramazan ortasında, kalan günleri daha sağlıklı geçirmeniz için birkaç önerimiz olacak.

Acılı Tavuk Baget Tarifi

İftara başlarken mutlaka sıvı alımıyla midenizi diğer yemekler için alıştırmalısınız. Özellikle yemeğe çorbayla başlamalısınız. Çorbanın sıcak olmaması gerekir, ılık bir çorba başlangıç için en iyisi.

tarhana-corbasi

Sahura kalkmak gün içinde yaşayacağınız problemlerin çoğunu azaltacaktır. Özellikle peynir, yumurta, yoğurt gibi hafif besinler tüketmelisiniz. Sahurda seçilen besinler yüksek enerji içeren ve kolay hazmedilebilir olmalıdır.

Sahur Sofrası

İftarı iki öğüne bölerek oluşacak mide problemlerinin de önüne geçebilirsiniz. Gün boyu boş kalan mideye bir anda yüklenmek hazımsızlık problemlerine sebep olabilir. Bunun önüne geçmek için iftara çorbayla başlayıp kısa bir süre ara verdikten sonra ızgara ve haşlama türevi biftek, tavuk, balık ve zeytinyağlı sebze yemekleri tüketmek size kolaylık sağlar.

zeytinyagli-domates-dolmasi-tarifi

Özellikle kızartmalardan, mayalı yiyeceklerden, aşırı yağlı, şerbetli, çok tuzlu ve baharatlı yiyeceklerden uzak durmalısınız. Sosis, pastırma, sucuk gibi şarküteri ürünlerinden uzak durmanız hem midenizi yormaz hem de reflü rahatsızlığının önüne geçmektedir.

mayali-pogaca-tarifi

Sıvı tüketimizi dengelemek gün içinde oluşan sıvı kayıplarını da dengeleyecektir. Gün boyu içmeniz gereken 2-2.5 lt. su miktarını iftardan sahura kadar olan süreçte tüketmeli ve taze sıkılmış meyve ve sebze suları, çorba, komposto gibi içeceklerle sıvı alımını arttırmalısınız.

c_vitamini_meyveler

Kan şekerinizi hızla yükselten karbonhidrat ve şekerli besinler yerine kepekli pirinç, sebze, kuru baklagiller, tahıllı ekmek gibi besinler tüketmelisiniz.