Ramazan Ayında Mideyi Yormamak İçin Dikkat Etmeniz Gereken 8 Durum

Ramazan ayı boyunca oruç tutmanın yanı sıra belki de en zor olan diğer şey, mide sağlığını korumak. Saatlerce boş kalan mideye birden yemeklerin dolması ya da zaten hassas olan mideyi daha da zorlamak pek çok mide problemiyle beraber bazı sorunları da beraberinde getirmektedir. 11 ay boyunca, alışılagelmiş beslenme şeklinden sonra, 1 aylığına beslenme alışkanlığını değiştirmek, midenizde çeşitli sorunlara sebep olabilir. Siz de bazı noktalara dikkat ederek mide problemlerine karşı önlem olabilirsiniz.

mide-hastaliklari5

Oruçla beraber, yıl genelinden farklı bir beslenme alışkanlığına geçildiği için midenizin de şaşırması, kabızlık ve hazımsızlık gibi problemler yaşamanız olası. Menünüzde kuru baklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler gibi lif oranı yüksek gıdalar ve ara öğünlerde de taze, kuru meyve, ceviz, fındık gibi kuru yemişler tercih edebilirsiniz.

baklagil

Yemekleri pişirme şekliniz de bu konu da son derece etkilidir. Kızartma, kavurma gibi pişirme yöntemleri yerine haşlama, fırında pişirme ve ızgarada yapılan yiyecekler tercih edilmeli.

kizartma

Sindirimi hızlandırması açısından iftardan hemen sonra TV karşısına geçmek, oturmak yerine kısa mesafeli yürüyüşler yapabilirsiniz.

iftar

İftar sofrasında bir anda büyük porsiyonlar yerine, parçalara bölünmüş küçük porsiyonlar tüketin.

Lokmalarınızı normalinden daha çok çiğneyerek, hazımsızlığa bir nebze engel olabilirsiniz.

Pirinç Çorbası Tarifi

Aşırı yağlı, şerbetli tatlılar yerine sütlü ve meyveli tatlıları tercih edebilirsiniz.

şerbetli tatlı tarifleri

İftardan sonra, sahura kadar olan süreç içerisinde 2-2,5 litre su tüketmeye özen göstermelisiniz.

cilek-detoksu

Mide rahatsızlığı olanlar sorun yaşamamak için mutlaka sahur yapmaya önem göstermeliler. Sahurda süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı gibi yemeklerden oluşan mideyi rahatsız etmeyecek bir öğün tercih edilmelidir.