Ramazan Ayı’nda Tüketilmesi Önerilen Meyveler Hangileri? 

Bu yıl Ramazan ayını, sağlık ve lezzet dolu meyve çeşitlerinin bolca olduğu bir zamanda yaşıyoruz. Erik, karpuz, kiraz, çilek gibi tüm sene boyunca adını duyduğumuzda bile heyecanlandığımız birçok meyve ile kavuştuğumuz günlerde hangilerini tüketmemizin doğru olduğunu birlikte inceleyelim.

1. Kiraz

Kirazı değil, şimdi bahsedeceklerimizi kulağınıza küpe yapsanız iyi edersiniz. Kiraz; antioksidan özellikleri sayesinde oldukça yararlı olan meyveler arasındadır. Bolca lif içeren yapısı ile sindirim süreciniz için olumlu katkıda bulunur. Yemekten sonra 10-12 adet tüketerek hazımsızlık, şişkinlik gibi problemlerinizi çözmeye yardımcı olabilirsiniz.

kiraz

 

2. Hurma

Pek bilinmese de hurma, meyve çeşitleri arasında yer alır. İyi bir lif kaynağı olduğu için sindirime yardımcıdır. Gün boyu düşen kan şekerinizi iftar sırasında aniden değil kontrollü bir şekilde yükseltmenin anahtarıdır. Birden yenilen yemekler yüzünden yaşanması muhtemel mide kramplarını önleyerek midenizin rahat bir gece geçirmesini sağlar.

hurmalı_tarif

 

3. Kayısı ve Şeftali

İkisi de bağırsak ve mide sağlığının dostudur. Özellikle kayısı, bol lifli yapısı sayesinde sahurdan iftara kadar yavaşlayan sindirim sürecinin kabızlık gibi problemlerle karşılaşmasını önler. Şeftali de sindirim sürecine katkıda bulunarak hazmı kolaylaştırır; ancak abartılı tüketildiğinde etkisi tam tersine dönerek kabızlığa neden olabilir.

kayisi

 

4. Çilek

En sevimli, en lezzetli meyvelerimizden biri olan çilek; mutluluk hormonu salgılar. Sahurda çilek tüketerek gün boyu açlıkla oluşacak stresinizin azalmasına yardımcı olabilirsiniz. Düşük şeker, düşük kalorisi sayesinde pişmanlık da şişmanlık da yaşatmaz, aynı zamanda bol lifli yapısı sayesinde daha uzun süren tokluk hissi sağlar.

cilek

 

5. Karpuz

Tüketim miktarı çok önemlidir. Doğru miktarda tüketildiğinde sindirim sürecinin kolaylaşmasına yardımcı olur; ancak fazla tüketilirse kan şekerinin gereğinden fazla yükselmesine neden olabilir.

karpuz

6. Ananas

Bol lif içeren yapısı ile sindirim sürecinin kolaylaşmasına katkıda bulunur. Düşük şeker oranı sayesinde pişmanlık yaratmadan tatlı ihtiyacınızı gidermenize yardımcı olur. Salatalara dilimleyerek hoş bir öğün alternatifi yaratabilirsiniz.

ananas-maskesi

Ramazan Ayı’nda rahat bir oruç için önerilen bu meyvelerin üzerine toz tarçın serperek tüketirseniz hem kan şekerinizin düzenlenmesine yardımcı olur hem de farklı bir lezzet hazırlamış olursunuz.