Ramazan’da Sağlıklı ve Formda Kalmak İçin Yapmanız Gereken 9 Şey

Ramazan geldi ve sofralar hiç olmadığı kadar zengin ve lezzetli çeşit çeşit yiyecekle doldu. Bunca yemeğin arasında kalıp da yememek olur mu? Ne yazık ki olmuyor ve bir müddet sonra kilolar hızlı bir şekilde size merhaba diyor. Ancak size vereceğimiz tavsiyelerle Ramazan ayında kilo almamak hatta biraz gayretle kilo vermek bile mümkün! İşte Ramazanda form tutmak için yapmanız gerekenler:

 

1. Ramazan boyunca hareketsiz kalmamaya dikkat edin. İftardan sonra en az yarım saatlik bir yürüyüş yapmaya özen gösterin. Bu sayede uzun süre aç kaldığınız için azalan bağırsak hareketlerini artıracaksınız ve iyi kolesterolünüzü yükseltip kötü kolesterolünüzü azaltabileceksiniz.

spor

2. Sahura kalkmayı ihmal etmeyin. Sahura kalktığınız zaman açlık süreniz kısalacak ve metabolizmanız daha aktif çalışacaktır.

 

3. Ramazan yaza denk geldiği için, vücut, gün içinde susuz kalıyor ve sürekli terlediği için fazla miktarda sıvı kaybediyor. Bunun için iftar ve sahurda bol bol su içmeye gayret gösterin.

 

4. İftar sofrasında yediğiniz salataya 1 kaşıktan fazla yağ koymamaya özen gösterin. Ekstra bir kaşık yağ ekstra 45 kalori demektir, bunu unutmayın. Bir yaz klasiği karpuzlu ve beyaz peynirli sağlıklı salata tarifimizi kaçırmayın!http://migrostv.migros.com.tr/karpuzlu-beyaz-peynirli-salata/

form_tutmak

5. Sıvı besinler mideyi çabuk terk ettiği için çorba, ayran gibi sıvı gıdalar yerine uzun süre tok kalmak için protein ve posalı gıdalar tercih etmelisiniz. Kütük bonfile tarifimiz tam size göre! http://migrostv.migros.com.tr/kutuk-bonfile/

 

6. Ramazanda yediğiniz yemekleri kızartma yoluyla pişirmemeye özen gösterin. Bunun yerine haşlama, ızgara, buğulama ya da fırınlama yöntemleriyle pişirmeniz sağlığınız ve formunuz için en iyisidir. Ramazan’a özel ıspanaklı ızgara kuzu tarifimize mutlaka bakın! http://migrostv.migros.com.tr/ispanakli-izgara-kuzu/

 

7. Yağlı, şerbetli ve hamur işi tatlıları azaltmaya özen gösterin. Bunların yerine Ramazan ayı boyunca sütlü veya meyveli tatlılar yemeye ağırlık verin. Örneğin, MigrosTV mutfağından İftar’a özel pratik ve sağlıklı vişne kompostosu yapabilirsiniz. Tarif için tıklayın! 

 

8. İftar ve sahurda birdenbire midenizi yemekle doldurmamaya dikkat etin. Yemekleri azar azar yemeye ve bolca çiğnemeye özen gösterin. Bu şekilde, aniden yemenin yol açtığı tansiyon yükselmesini ve insülin gibi kan şekerini dengelemeyi sağlayan hormonların hızlı salgılanmasını engellemiş olursunuz.

 

9. Mide-bağırsak sisteminde uzun süre kalan aynı şekilde bolca lif içeren meyve ve sebze yemeye ağırlık göstermeniz sağlığınız için en iyi tercih olacaktır.