Ramazan’da Kilo Almamak İçin Bu Önerilere Dikkat!

Kilo vermek için türlü diyetler yapıp, üzerine günlerce aç kalınınca kilo veriliyor da oruç tutunca tüm gün süren açlığa rağmen nasıl kilo alınabiliyor, bu da hayret bir iş. Gün boyu aç kalıp, gün sonunda iftariyeliklere boğulunca bünyeye kıtlık sinyali gidiyor; o sinyal de bize fazla kilolar olarak geri dönüyor sanıyoruz. İbadetin güzelliği tartıda hezimet olmasın diye sizin için kilo almamanın yollarını araştırdık.

1- Mutlaka sahura kalkın! Gece yiyip yatmak başlı başına zarar olduğu gibi, gün sonunda iftarda daha fazla yemenize de sebep olur.

ramazan

2- Tamam, tatlıya dayanamıyorsunuz belki… Ama tatlı krizinizi önlemek illa şerbetli baklavalardan geçmiyor. Bunun yerine tüketebileceğiniz kuru meyveler -özellikle kuru kayısı- tatlı krizinize #iyigelecek’tir.

kayisi

3- Hani şu müthiş ikililer var ya; tereyağı ile bal, kaymak ile yine bal, sıcak ekmek ile erimiş çikolataya ya da sucukla yumurta gibi. Bunları tek bir öğünde toplamak yerine günlere yayabilirsiniz. Örneğin bir gün bal kaymak yiyorsanız, 2-3 gün sonra sucukla yumurta yiyebilirsiniz.

bal

4- İftardan sonra bir rehavet bastığı su götürmez gerçek. Yemekten hemen sonra şekerleme yapmak çok tatlı gelse de gün sonunda o tatlılar size de bayağı ‘tatlı’ olabiliyor. Bunun için yemek – şekerleme arasını minimum 1 saat tutabilirsiniz. Çok yorulmadan masum bir yürüyüş üzerine tatlı bir uyku daha iyi olacaktır.

uyku

5- Yemeğin suyuna ekmek bandırmak adettendir, biliyoruz. Hatta şu yazımızda size tam dibine bandırmalık tarifleri bile listelemiştik. Bu ‘bandırmalık’ tarifler, güzel ama yemeğin suyuna banmak daha fazla yağ almanıza neden olabilir. Bu yüzden en iyisi yemeği yemek, suyuna başka bir zaman banarız…

yemek tarifleri

Daha sağlıklı bir Ramazan için, size özel önerilerimiz hız kesmeden devam edecek. Bizi takip etmeye devam edin…