Rokayı Daha Fazla Tüketmek İçin 7 Önemli Neden

Rokanın en çok bilinen tüketim yolu yapraklarının salatada kullanımıdır. Daha çok çiğ olarak tüketilmesi önerilen rokanın, sapları ve tohumları da yenebiliyor. Bunun yanı sıra çay olarak da tüketebileceğiniz rokanın sağlık açısından pek çok faydası vardır.

roka

1. Antioksidan bakımından oldukça zengin bir bitki olan roka, zararlı maddelerin vücuttan atılmasını sağlayarak, kanınızı temizler. Savunma sistemini güçlendirirken, hücre içerisindeki enzim reaksiyonlarınızı da sağlıklı bir dengede tutmaya yardımcı olur.
2. Son yıllarda yapılan araştırmalar rokanın kansere karşı bünyeyi güçlendirdiğini gösteriyor. Özellikle taze roka, akciğer ve bağırsak kanseri tedavilerine destek olurken, karaciğer ağrılarınızın dindirilmesine de yardımcıdır.
 
3. Bol miktarda K vitamini içerdiği için kemik sağlığınıza ve gelişiminize katkıda bulunur. Özellikle gelişim çağındaki çocukların bol bol tüketmesi önerilir.
4. Görme sağlığı için gerekli olan karotenoideler açısından oldukça zengin olan roka, görme problemi yaşayanlar için alternatif bir çözüm sunuyor. Ayrıca katarakta yakalanma riskinizi de düşürüyor.
5. Çok düşük kaloriye sahip bu bitki, mineral kaybına uğramadan dengeli ve sağlıklı kilo vermenize yardımcı olur. Hazmı kolaylaştırır. Kabızlık sorunlarını giderir.
6. Rokanın içerisinde bulunan bazı maddeler insülin duyarlılığını arttırır ve kan şekerinizi sağlıklı bir seviyede tutmanıza yardımcı olur.
7. Son olarak, roka kalsiyum ve demir eksikliğinden kaynaklı sorunlarınızın giderilmesini sağlar. Yani, cilt ve saç sağlığınızı korur.