Ruh Sağlığı ile Besin Arasındaki 5 Önemli İlişki

Daha fit ve daha sağlıklı bir vücuda sahip olabilmek için beslenmemize ne kadar özen göstermemiz gerektiğini biliyoruz. Peki ya, iyi bir ruh sağlığına sahip olabilmek için de dikkatli beslenmemiz gerektiğini biliyor muyuz?

Yapılan birçok araştırmada beslenme alışkanlığı değiştirilen birçok insanın ruhsal durumunda da direkt olarak değişimlerin oluştuğu kanıtlanmıştır.
Özet olarak; doğru besinler tükettiğimizde ruh halimiz de tıpkı bedenimiz gibi iyiye gidiyor. Nasıl mı? Gelin, hangi besini tükettiğinizde ruh halinizde ne gibi değişimler olabileceğine birlikte bakalım:

1. Karbonhidrat Tükettiğinizde Ne Olur?

Glukoz; konsantrasyonun artmasını ve enerjik olmayı sağlar. Glukozu edinmek için ise karbonhidrat içeren besinler tüketmeniz gerekir. Karbonhidratı ideal ölçülerde tükettiğinizde zihninizin bulanıklaşmasını engeller, enerji dolu pozitif bir ruh hali edinirsiniz.

2. Kafein Tükettiğinizde Ne Olur?

Kafein, vücut için önemli bir uyarıcı görevindedir. Bu özelliği sayesinde tüketen kişiye zindelik verir. Günlük hayatınızda kafeine makul miktarda yer verdiğinizde daha az yorulur ve gün boyu daha enerjik bir ruh haline sahip olursunuz.

3. B Vitamini Aldığınızda Ne Olur?

Vücudunuzun kusursuz işleyebilmesi için vitamin alımı son derece önemlidir. Çeşitli hastalıklardan korunmak ve daha dirençli bir vücuda sahip olabilmenin yanı sıra iyi bir ruh hali için de vitamin alımına dikkat etmeniz gerekir. B grubu vitaminlerini yeterli miktarda alırsanız daha huzurlu bir ruh haline sahip olursunuz, aksi takdirde depresif hissedebilir, hayattan aldığınız zevkin azalmasına neden olabilirsiniz.

4. Çikolata Tükettiğinizde Ne Olur?

İnsan psikolojisi ve tüketilen besinler arasındaki ilişkiyi en net şekilde açıklayan seçeneklerden biri de çikolatadır. Yapılan birçok araştırmada çikolata tüketildiği an, beyne olumlu sinyallerin gittiği ve daha pozitif bir ruh hali edinildiği saptanmıştır. İçeriğindeki; tiramin, feniletilamin, teobromin ve kafein gibi birçok bileşen sayesinde serotonin hormonunun (mutluluk hormonu) harekete geçmesini sağlayan çikolatayı siz de uygun miktarda tüketerek mutluluğunuza katkıda bulunabilirsiniz.

5. Omega-3 Tükettiğinizde Ne Olur?

Omega-3, içerisindeki faydalı asitler sayesinde özellikle beynin fonksiyonlarının daha iyi çalışmasını sağlar. Bu özelliği ile psikolojik mod üzerinde de oldukça etkilidir. Düzenli olarak omega-3 tükettiğinizde ruh haliniz ve zihin sağlığınız daima iyiye gider. Karamsarlık, depresyon gibi psikolojik birçok sorun sizden uzakta kalır.