Sadece Süt mü Sandınız: Bu Yiyeceklerde de Kalsiyum Var

Kulağımız alışmış bir kere; süt ve kalsiyum kardeştir. Eğer süt içmeyi sevmiyorsanız ve bu kardeşlik canınızı sıkıyorsa o halde size güzel haberlerimiz var. Süt haricinde kalsiyum deposu olan yiyecekleri sizin için araştırdık.

1- Kulağa ilginç gelse de aslında baharatların içinde günlük kalsiyum ihtiyacımızı karşılayanlar var; kekik, dereotu, mercanköşk, biberiye gibi kurutulmuş baharatlar günlük kalsiyum ihtiyaçlarının bir bölümünü karşılamaya yetebilir.

Baharatlar

2- Bin bir faydası ile hayatlarımıza konuk olan badem. Yalnızca bir avuç badem, vücudumuzun kalsiyum ihtiyacını önemli ölçüde karşılıyor.

badem

3- Peynir ve yoğurt tabii ki. Süt içmeyi sevmiyorsanız peynir ve yoğurda yüklenin 🙂 En az süt kadar etkili bu müthiş ikili ile sütten ağzınız yanarsa yoğurdu üflersiniz en olmadı.

peynir_lokmalari

4- Daha önce Omega 3 içerdiğini paylaşmıştık. Diyet dostu keten tohumundan bahsediyoruz. Yoğurdun içine katarak da tüketebileceğiniz keten tohumu, günlük kalsiyum ihtiyacımızın önemli bir kısmını karşılıyor.

keten tohumu

5- Eğer tansiyon probleminiz yoksa şalgam suyu da içebilirsiniz. Çok tuzlu olsa da şalgam suyunun da kalsiyum ihtiyacımızı karşıladığı söyleniyor.

salgam-suyu