Salatadan Yemeye Kadar: Sağlığınıza Sağlık Katan 5 Bakliyat

Kilolarla olan savaşımıza bir asker daha eklendi! Detokslar, oruçlar, zayıflatıcı toz karışımlar; hepsini denediniz, belki kilo bile verdiniz ama sağlıklı yaşadığınıza emin misiniz? Hem formunuzu korurken hem de sağlık deposu bakliyatlara beslenmenizde ne kadar yer veriyorsunuz? Faydalarını okudukça eminiz siz de artık öğünlerinize bakliyatları daha sık dahil edeceksiniz.

Düşük Glisemik İndeksli: Fasulye Çeşitleri 

Tazesi, kurusu, yeşili, sarısı, siyahı, kırmızısı! Hangisini tercih ederseniz edin, faydaları diğer bakliyatları kıskandıracak cinsten. Sadece yarım bardak siyah fasulye tüketseniz bile günlük demir ihtiyacınızın %15’ini karşılamış olursunuz. Kırmızı fasulye ise tam bir antioksidan bombası. Öyle ki içerdiği antioksidan miktarı nar ve yaban mersininden bile çok daha fazla. Yöresel lezzetimiz beyaz kuru fasulyenin de glisemik indeksinin düşük ve metabolizmayı hızlandırıcı etkiye sahip.

Kuru Fasulye Yemeği Tarifi

Metabolizmayı Hızlandırır: Nohut

Anadolu’nun bozkır rengini yansıtan bu geleneksel tadımızın faydaları şaşırtır cinsten. Sayısız vitamin ve mineral zengini olan nohut en çok folik asit ve B vitamini açısından zengin. Kap ve sinir sistemi üzerinde olumlu etkileri olan nohut önleyici ve tedavi edici bir etkiye sahip. Metabolizmayı hızlandırıcı etkisiyle de formunuzu korumaya yardımcı olabilir.

iskembeli-nohut-tarifi

Yeşil Dev: Mercimek 

Yüksek protein, magnezyum ve folik asit oranlarıyla tam bir sağlıklı mutfak yemeği. Sıcak, soğuk pek çok yemeğe dahil edilebilir. Yarım bardak mercimekte 9 gram protein oranıyla kırmızı etle yarışabilecek seviyede. Protein miktarından dolayı uzun süre tokluk veren mercimek, zayıflamanıza da yardımcı olacaktır.

Yeşil Mercimek Yemeği

Vitamin Zengini: Bakla

Akdeniz ikliminin gözde sebzesi bakla; kansere karşı koruyucu bir kalkan olarak bilinmektedir. A, B, C ve B2 vitamini açısından son derece zengindir. Vücudun savunma mekanizmasını harekete geçirip metabolizmayı hızlandırır. Böbrek fonksiyonlarını düzenlemekte ve hazımsızlık, kabızlık gibi durumlarda etkili olmaktadır.

Zeytinyağlı İç Bakla Tarifi

Et Kadar Proteinli: Soya

Soya da tıpkı mercimek gibi yüksek protein oranına sahip bir bakliyattır. Et ile oranlandığında, daha kaliteli protein kaynağıdır ayrıca et gibi yağ da içermez. Soya aynı zamanda erkek ve kadınlarda hormon dengesini sağlayan fitoöstrojenler ile beraber kansere karşı koruyucu bir kalkan görevi görür.

soya_sosu