Kim Korkar Bahar Gribinden: Sağlık İçin Her Gün Narenciye Tüketin

Narenciyenin sağlık açısından da birçok faydası bulunmaktadır. Turunçgillerin içerdiği vitamin ve lifler ile insan sağlığı üzerindeki olumlu etkileri dünyada kabul görmektedir. Yararları C vitamini deposu olmakla sınırlı değildir. Turunçgiller; B vitamini, potasyum, kalsiyum ve magnezyum da içerir. Lifler, organik asitler ve şeker açısından zengindir. Tüm bu zengin içeriğin kanseri önlemeden kanı temizlemeye, karaciğeri güçlendirmekten cildi güzelleştirmeye kadar pek çok faydası olduğu bilimsel çalışmalarla ispatlanmıştır.

Portakallı Kurabiye Tarifi

Bilim insanları, vücudumuzun C vitamini üretemediğini ve günlük C vitamini ihtiyacımızın 50-70 miligram olduğunu belirtirken, bir portakalda 90 miligram C vitamini bulunmaktadır. Sabah kahvaltısında içilen bir bardak portakal suyunun güne dinamik başlamak ve çoğu hastalıktan korunmak için ideal yöntem olduğu açıklanmaktadır.

portakal

İmkanlar dahilinde günde en az 5 porsiyon sebze ya da meyve tüketilmelidir. Bu grupta yer alan mandalina, greyfurt ve portakal gibi turunçgillerin tüketimi de çok önemli olup günlük diyetimizde mutlaka yer almalıdır.

Sabah kahvaltısı da dahil olmak üzere her öğünde özellikle C vitaminin zengin kaynaklarından olan başta turunçgiller olmak sebze ve meyve tüketimine özen göstermek gerekmektedir.
Günlük alınan sebze ve meyvenin en az iki porsiyonu yeşil yapraklı sebzeler veya portakal, limon gibi turunçgiller veya domates olmalıdır.

portakal

Tüm sebze ve meyveler besin değeri içeriği ve ekonomik olması açısından mevsiminde, bol ve ucuz bulunduğu dönemlerde mümkünse çiğ olarak tüketilmesi tercih edilmelidir.

Özellikle turunçgillerin sularını tüketmek yerine, tüm olarak tüketilmesi, ayrıca kabuklu yenilebilen meyvelerin kabukları ile yenilmesi posa tüketimini artırılmasını sağlar.

Ancak turunçgillerin içerdiği vitaminlerden özellikle C vitamini çok fazla kayba uğradığı için tüketiminde bazı hususlara dikkat edilmelidir.

portakal-suyu

Örneğin satın alınırken ezilmiş, çürük olmamasına dikkat etmeli, serin ortamda saklanmalı, en önemlisi de kesildikten sonra ya da suyu sıkıldıktan sonra bekletilmemelidir. Yoksa başta C vitamini olmak üzere vitamin değerlerinde önemli azalmalar görülür. Hatta sıkılmış meyve suları buzdolabında bekletilse dahi vitamin değerinin azaldığı unutulmamalıdır.

turunçgiller

Hasta olduktan sonra değil hasta olmadan önce düzenli olarak portakal, mandalina, greyfurt gibi turunçgiller ve diğer meyve ve sebzelerin tüketilmesine dikkat edilmelidir.