Sağlıklı Yaşam İçin Farklı Egzersiz

Hepimiz vücut transformasyonu yaşayan insanları hayranlıkla izlemişizdir. Vücudu baştan aşağı değişip, sıkılaşan kişilerin bu başarılarında en büyük yardımcılarının ne olduğunu merak mı ediyorsunuz? Sağlıklı beslenmek terazinin bir kefesinde duruyor elbette ama spor ile dengelenmeden böylesine bir değişim düşünülemez. Tüm vücudu şekillendiren şu egzersizler vücut transformasyonu için en çok tercih edilenlerden.
egzersiz
1) İp Atlamak: Bu egzersiz için belki de vücudu baştan aşağı değiştirmenin en kolay yolu denebilir. Diğer çalışmalara kıyasla her geçen dakika daha çok kalori yakmanızı sağlar. Elbette ip atlamanın da kendince kuralları var;

  • Öncelikle açık havada ya da havadar bir mekanda olmalısınız.
  • Isınmadan ip atlamaya başlamamalısınız. Aksi halde sakatlanmalara sebep olabilirsiniz. Bu bütün spor dalları için öncelikli koşuldur.
  • İpin uzunluğu vücudunuz için uygun olmalı.

ezgzersiz1

Başlangıçta 20-25 sayılık setler ile başlayın. Daha sonra ne kadar yapabiliyorsanız o kadar yapmaya devam edin. Setler arasında 5’er dakikalık dinlenme molaları verin.

2) Squat: Kadınlar için tüm vücudu çalıştırmada ve sıkılaştırmada en etkili yöntemlerden bir diğeri de Squattır. Squat için bacaklar omuz hizasında açılır. Bel dik ve kalça yere 90 derece açıda olacak şekilde aşağıya doğru eğilip kalkılır. Elde ağırlık ile de yapılabilecek bu egzersiz, özellikle kalça kaldırma ve bacak sıkılaştırma için idealdir. Bunun haricinde tüm vücutta gözle görülür etki yaratır. 10’lu setler ile başlayabileceğiniz bu egzersizde zamanla set ve tekrar sayısını artırabilirsiniz.
Squatın en önemli kuralları ise şu şekildedir;

  • Vücudunuzun ağırlığını iyi dengelemelisiniz.
  • Tüm hareketi ağır şekilde yapmalısınız.

egzersiz2

3) Şınav: Diğerlerinden biraz daha zor olan şınav, çoğunlukla insanların yeltenmediği bir egzersiz tipi. Yağ oranı az ve kuvvetli kişiler tarafından daha rahat uygulanabilir olduğu kesin. Yüz üstü yere yatıp, eller yere koyulur ve tüm vücut eller ve ayak parmak uçları yardımıyla yukarı doğru itilir. Kollar tamamen düz olana kadar yukarı doğru kalkılır ve ardından yer ile 90 derecelik açı yapacak şekilde aşağı inilir. Bu hareket belirlediğiniz set tekrarı ve sayısınca devam ettirilir. Başlangıçta 3-4 tekrarda iki set yeterli olacaktır.

4) Yüzme: Sadece tüm vücudunuzu çalıştırıp şekillendirmekle kalmayan, aynı zamanda kötü bir ruh halinden kolayca çıkmanızı sağlayan yüzme, tüm bu egzersizlerin içinde belki de en eğlenceli olanı. Kasları uzatan ve şekillendiren bu egzersiz özellikle omuzlar için oldukça etkili.

egzersiz3

5) Koşma: Koşunun çok fazla faydası bulunuyor. Kalp sağlığına destek olan, sindirimi düzenler, psikolojiye olumlu etkide bulunur ve çok fazla kalori yakmayı sağlar. Koşunun en etkili olduğu zaman ise sabah erken saatlerdir.

6) Bisiklete binmek: (Kendi yazına linkle.) Tüm vücudu çalıştırdığı gibi, oldukça keyifli olan bir diğer egzersiz de bisiklete binmek. Özellikle alt beden için en etkili egzersizlerden biridir. Bacaklarınızı, kollarınızı ve belinizi kuvvetlendirir. Temiz kan dolaşımını hızlandırır ve kalp sağlığını korur. Aynı zamanda kolesterol seviyenizi de düşürür.