Şaka Değil! Yiyerek Zayıflayamanın Sırrı “Ara Öğün”

İTİRAF!
“Ara öğün” denince bir tatminsizlik, efendim bir tam doyamama, bir üşenme intikal etmiyor değil bünyeye… Aslına bakarsanız biz de o garip surat ifadesine bürünen kesimdendik ta ki ara öğünün kilo verme üzerindeki etkisini öğrenene kadar. Hep özenmişizdir, yiyip yiyip kilo almayan insanlara. İşte bunun sırrı metabolizmanın hummalı çalışması. Peki bu ara öğünler bize ne sağlıyor? Gözlerinizi bir alt satıra davet edelim…

Vücudumuz tövbe estağfurullah öyle garip ki; bir süre yemediğimizde direkt bünyeye ‘kıtlık’ sinyali gönderiyor. Bu kıtlık sinyali sonrası yenen her şey de löp löp yağ olarak bize anı kalıyor. Ara öğünler ise metabolizmayı çalıştırıyor; her bir çiğneyiş, yutuş ve sindiriş (böyle bir kelime var mı bilmiyoruz gerçi de tam uydu diye yazdık) kasları harekete geçiriyor ve metabolizmanızın hızlanmasını sağlıyor. Aç kalarak verdiğiniz kilolar kastan olunca da evet belki kilo veriyorsunuz ancak vücudunuzun kas seviyesindeki dengeleri de şaşırtmış oluyorsunuz. Kastan verilen her kilo da geri alma riski daha çok taşıyor yağdan verilene oranla.

Metabolizmadan bahsetmişken şunu da söylemeden geçmeyelim. Bazı yiyecekler, metabolizmayı arttırma konusunda lokomotif olabiliyor. Bakın şu yazımızda kaleme almıştık sizin için; zaten kendimize değil size çalışıyoruz biliyorsunuz… Hep söylemez miyiz Migros size #iyigelecek diye, tamam reklamlar bitti 🙂

kuruyemiş

Ara öğün demek, sık sık az az yemek felsefesini barındırsa da yenilenlere dikkat etmemiz gerektiğini şöyle orta paragraf aralarına serpelim de ne olur ne olmaz, şeytan doldurmasın!

Eğer kilo vermeye niyetliyseniz ara öğünlerinizde tüketebileceğiniz yiyecekleri sizin için araştırdık.

1- Sindirim sisteminizi de çalıştırır; kuru kayısı!

Kurutulmuş Meyve Tarifi

2- Hafızanızı güçlendirir; 2 parça ceviz!

kuruyemişin faydaları

3- Bedeninizi rahatlatır; 1 kutu yoğurt

Ev Yapımı Yoğurt

4- Birbirine çok yakışır; galeta ve ayran

Ayran

5- Kalorisi yok ama tuzsuz yiyin 🙂 Erik!

Can Erik

6- Kan şekerinizi dengeler; bir avuç kuru üzüm!

kuru_üzüm

7- Tok tutar; beyaz leblebi!

Sağlıklı yaşam, basit bir iki yer değişiminden ibaret aslında… Eğer kilo verme üzerine bir ‘bedensel çalışma’ mevcut ise bünyenizde, doktorunuzun ölçtüğü yağ kitle endeksi doğrultusunda ara öğünlerinizi belirleyebilirsiniz…

Yedikleriniz afiyet, fit olsun! 😉