Şeker Yerine Geçebilecek 7 Besin

Özellikle son yıllarda rafine şekerin insan sağlığı için ne denli zararlı olduğu vurgulanıp duruyor. Daha uzun ve sağlıklı bir ömür yaşamayı istiyorsak “tatlı zehir” olarak nitelendirilen şekeri hayatımızdan mümkün olduğunca çıkarmalıyız. Peki nasıl? Aslında bu konu hiç de düşünüldüğü kadar zor değil; çünkü şeker yerine geçebilecek çok daha sağlıklı ve aynı zamanda lezzetli alternatifler mevcut. İşte şeker yerine geçebilecek 7 alternatif besin…

  • Bal

Doğal şeker denince akla gelen ilk seçenek elbette ki bal olmalı. Doğanın bize sunduğu altın rengindeki, altın değerindeki bu nefis lezzet, şeker yerine geçebilecek en doğru alternatiflerden biridir. İçerisindeki antioksidan özellik sayesinde bağışıklık güçlendirici özelliğe de sahip olan bal, yiyecekleri lezzetlendirmek için en şahane ve en sağlıklı alternatiflerden biridir.

  • Hurma

Biraz çikolataya biraz da karamele yakın lezzeti, vitamin dolu içeriği ile en şahane meyvelerden biri olan hurma; şekerin tahtını sallıyor! Kek, kurabiye gibi birçok tarifte şeker yerine geçebilen hurma hem daha lezzetli hem de daha sağlıklı sonuçları kesinleştiriyor.

Hurma

  • Kuru Meyveler

Dut, kayısı, incir, üzüm gibi birçok meyve kurutulduğu zaman şeker oranı daha da yüksek bir hale gelir. Bu özellikleri sayesinde birçok tatlı tarifi için şeker yerine geçebilecek harika birer malzeme oluverirler. Bol vitaminleri, lezzetleri ve enerji veren içerikleri sayesinde şekere göre hem daha sağlıklı hem de daha lezzetli bir seçenektir.

  • Muz

Her mevsim kolayca bulabildiğimiz, meyvelerin en lezzetlilerinden biri o. Özellikle de pasta ve tatlı dünyasının vazgeçilmez malzemelerinden biri olan muz, birçok tarifi âdeta şeker gibi tatlandırmaya yetiyor. Üstelik kazandırdığı nefis aroması da yanınıza kâr kalıyor. Hadi hemen tarifinizde şeker yerine olgun bir muza yer verin ve bir daha şekeri hiç aramayın bile!

  • Baharatlar

Baharat denince akla genel olarak acı ya da tuzlu lezzetler gelir; ancak şeker yerine kullanılıp imdadınıza koşabilecek tatlı baharatlar da mevcuttur. Tarçın, kakule, rezene gibi birçok seçeneği şeker yerine kullanabilir, çok daha sağlıklı bir sonuca ulaşabilirsiniz.

  • Keçiboynuzu Özü

Keçiboynuzu meyvesinden edinilen bu öz, son zamanlarda oldukça popüler. Damak tadından aynı zamanda sağlığından da vazgeçemeyenler için keçiboynuzu özü hem sağlıklı hem de çikolata tadında nefis bir malzeme. Pişebilen ve bolca vitamin içeren keçiboynuzu özünü hemen siz de mutfağınızda şekerin yerine ekleyebilirsiniz.

  • Vanilya

Vanilya, içeriğinde nefis bir aromaya ve doğal şekerlere sahip bir malzemedir. Vanilyayı kek, kurabiye gibi birçok tarifte toz halinde ya da tohumlarıyla birlikte şeker yerine kullanabilir; lezzetli ve sağlıklı bir sonuca ulaşabilirsiniz.