Beyaza Veda: Şekeri Bırakamayanlara 9 Alternatif Tatlandırıcı

Şekerin zararlarının her ne kadar farkında olsak da bir çoğumuz şeker kullanmaktan vazgeçemiyoruz. Özellikle şekeri bırakamayan çay, kahve severler ve tatlı düşkünleri gün içinde göründüğü kadar masum olmayan şekeri fazlasıyla tüketerek hastalıklara davetiye çıkarıyor. Gelin beraber şekerin alternatiflerine bakalım.

1. Bal

Evet ilk akla geleni ve en popüleri! Doğa da bulunan bu şifa deposuna kolayca ulaşabilir, şeker tüketiminize son vermek için tatlandırıcı özelliğinden faydalanarak kendiniz için bir şeyler yapmaya ne dersiniz? Ayrıca çay ve kahvenin yanı sıra yulaf ezmenize karıştırabilir smoothie ve tatlı tariflerinizde kullanabilirsiniz.

bal

2. Akçaağaç Şurubu

Akçaağaç ağacının gövdesinden elde edilen bu şurup tamamen doğal bir şekerdir. Yüksek antioksidan içeren ve mineral açısından zengin olan bu şurup şeker gibi işlenmiş bir gıdadan uzak durulmasını sağlıyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

şurup

3. Hurma Şekeri

Hem tatlı mı tatlı hem de tüm vitaminleri içeren bir meyve düşünün! Hurmayı çeşitli tatlılar yaparken kullanabileceğiniz gibi, kuru hurma da tüketip aynı zamanda tüketilmesine teşvik edebilirsiniz. Yalnız hurma şekerinin sıvılar da çözülme oranı zayıf olduğu için kahve ve milk shakeleriniz için farklı tatlandırıcılar kullanmanız da fayda var.

hurma

4. Hindistan Cevizi Şekeri

Hindistan cevizi şekeri tat katmak için harika bir seçenek! Hindistan Cevizi Çiçeğinin özünden elde edilen karamel kıvamındaki şurup tatlandırıcı toz haline getiriliyor. Ve en önemlisi de şeker kullandığınız her alanda Hindistan cevizi şekerini kullanabilirsiniz. Tariflerinizde bu sağlıklı tatlandırıcıyı şeker miktarıyla aynı oranda kullanabilirsiniz.

hindistan_cevizi

5. Şeker Kamışı Şurubu

Şeker kamışı şurubu biraz sert aroması olan koyu renkli ve koyu kıvamlı bir şuruptur. Özellikle tarifleriniz de esmer şeker kullanıyorsanız onun yerine mükemmel bir alternatif olacaktır.

esmer-seker

6. Pirinç Malt Şurubu

Pirinç malt şurubu, kahverengi pirinçten elde edilir. Neredeyse bal kıvamında olan bu şurubu şeker kullandığınız tüm tarifleriniz de kullanabilirsiniz. Ancak şeker kadar yoğun derece de tatlı olmadığı için biraz daha fazla kullanmanız gerekebilir. Şekersiz yapamayan ancak silik şeker tadına ulaşmak isteyenler tam size göre!

pirinç

7. Tarçın

Yemekler de, tatlılar da ve çaylar da kullanılabilen tarçının kan şekerini dengeleyici özelliği vardır.

tarcin

8. Meyan Kökü

Meyan kökü çok güçlü bir bitkidir, sinir sisteminden sindirim sistemine kadar fayda etmediği sistem yok gibi ancak aşırı tatlı olduğu için diyabetliler için kullanımı sınırlı olmalı.

Meyan Kökü

9. Kuru üzüm

Kuru üzüm de faydaları sıralanamayacak diğer bir besindir. Tek sorunu meyan kökü gibi kuru üzümün de diyabetliler için kullanımının sınırlı olmasıdır.

Birçok hastalık, kilo ve obezite ile ilişkilendirilen şeker kullanımını en aza indirgemek ve mümkün olduğunca hiç kullanmamak isabet olacaktır. Son olarak en azından beyaz şeker yerine esmer şeker kullanımının daha yerinde olduğunu söyleyebiliriz çünkü kalori olarak karşılaştırıldığında esmer şeker daha düşük değerlere sahiptir.

kuru_üzüm

 

Gördüğünüz gibi şekere alternatif olarak kullanabileceğiniz birçok besin var. Yapmanız gereken tek şey birazcık özen göstermek!..