Semizotunun 7 Faydası

Hafif lezzeti, güzel yeşiliyle gönlümüzü çalan semizotunun bakın ne gibi faydaları varmış, işte semizotu tüketmek için 7 güçlü sebep:

1. Kolesterole Veda

Semizotu, içerdiği bileşenler sayesinde kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olur, damar sağlığına katkıda bulunur.

semizotu

 

2. Mide Sağlığının Destekçisidir

Semizotu, mide sağlığı için oldukça yararlıdır. Semizotu tüketerek gastrit, ülser gibi mide rahatsızlıklarının önüne geçer ve daha sağlam bir mideye sahip olabilirsiniz.

semizotu-tarifleri

 

3. Anemi Hastalığına İyi Gelir

Halk arasında kansızlık olarak da bilinen anemi hastalarının semizotu tüketmeleri doğru bir karar olabilir. İçerisinde yoğun miktarda bulunan demir sayesinde semizotu, vücuttaki beyaz ve kırmızı kan hücrelerini yenileyip daha fazla kan üretimine katkıda bulunur.

semizotu-faydalari

4. Omega-3 Bakımından Zengindir

Semizotu, omega-3 bakımından bir balık kadar zengindir. Bu özelliği sayesinde kalbi ve hafızayı korumaya yardımcı olur. Semizotu, balık tüketmek istemeyenler için lezzetli bir başka alternatif olabilir.

semizotu-yemekleri

 

5. Sindirimi Rahatlatır

Semizotu, içerdiği yüksek miktardaki lif sayesinde sindirim sürecine katkıda bulunarak kabızlık gibi sorunların yaşanmasını önler. Hemoroid yani basura karşı durur.

semizotu-nasil-pisirilir

 

6. Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

İçerdiği A, B1, B2, B6, C vitaminleri sayesinde birçok hastalığa karşı savaşır ve vücudu daha dirençli hale getirir.

7. Zayıflamaya Yardımcıdır

Semizotu, oldukça düşük kalorisi ile harika bir diyet yemeği seçeneğidir. Kilo vermek isteyenler salatası ya da yemeğini tüketerek kendine hafif ve lezzetli bir öğün yaratabilir.