Serotonin İçeren 8 Besin

Serotonin yani mutluluk hormonu; sıkıntı, depresyon, ağrıya fazla duyarlı olmak gibi vücuttaki birçok durumun temelinde yer alır. Yeterli miktarda serotonin; iyi bir ruh hali, öğrenme kabiliyeti, güçlü bir hafıza, sağlıklı ilişkiler kurmak demektir. Yetersiz miktarda serotonin ise özellikle duygusal durumlarda kolay çöküşler yaşamak demektir.

Vücuttaki serotonin miktarını artırmak için spor ile ilgilenebilir, meditasyon yapabilir, müzik ile yakınlaşabilir, karşılıksız bir şekilde insanları mutlu etmeye çalışabilirsiniz. Bunların dışında serotonin hormonunu artırıp bize mutluluk verecek bazı besinler de bulunuyor.

İşte serotonin hormonunu artıracak 8 besin:

1. Kuru Yemişler

Kendinize badem, ceviz, yer fıstığı, ay çekirdeği, kabak çekirdeği gibi kuru yemişlerden oluşan bir kase hazırlayıp mutluluk ile dolmaya ne dersiniz? Bir de bu kaseyi, yanına film açarak tüketirseniz değmeyin keyfinize.

kuruyemişin faydaları

2. Sebzeler

Tabağında sebze gördüğü an yüzü düşen birçok insan, o tabaktakileri tükettiklerinde mutluluğun geleceğini bilseler yine aynı davranırlar mıydı acaba? Bezelye, brokoli, enginar, domates, ıspanak, karnabahar, kuru fasulye, lahana, maydanoz, mercimek ve patates gibi birçok sebze vücudun serotonin hormonu salgılamasına yardımcı oluyor.

sebze

 

3. Meyveler

Meyve salatası sever misiniz? Sevmeyenlerin sevmeye başlaması gerekiyor. Sevenlerin de hemen harekete geçip çilek, elma, greyfurt, incir, kiraz, kivi, mango, muz, ve portakal gibi meyvelerden renkli bir tabak hazırlayarak vücutlarına serotonin hormonunu davet etmesi gerekiyor.

meyve-kurutma

4. Çikolata

Stresin, mutsuzluğun en büyük düşmanıdır. Kendinizi mutsuz hissediyorsanız ağzınıza hemen bir parça çikolata atarak kısa zaman içinde vücudunuzda serotonin hormonu salgılanmasına yardımcı olabilirsiniz.

bitter-cikolata-hakkinda

 

5. Makarna

Makarna, ağır soslar birlikteliğinde tüketilmediği takdirde iyi bir serotonin kaynağıdır. Güzel bir makarna tabağı hazırlayarak kendinizi mutlu edebilir, sağlıklı bir öğün yaratabilirsiniz.

domatesli-makarna

6. Susam

Bol susamlı simit yediğimizde çoğunlukla mutlu olmamızın sebebini hiç merak ettiniz mi? Cevap, üzerindeki susam taneleri olabilir! Simit dışında poğaçaların, böreklerin üzerine bir miktar susam serpip öyle tüketerek vücudunuzun serotonin hormonu salgılamasına yardımcı olabilirsiniz.

Susamlı Kurabiye Tarifi

 

7. Dondurma

Abartılmayan bir miktarda tüketerek kilo almayı engelleyerek mutluluk elde edebilirsiniz. Besin uzmanları, dondurmayı vücuda serotonin hormonu salgılatan besinlerin başında yer vermektedir.

muzlu-dondurma

 

8. Ekmek

Özellikle buğday ekmeği, vücuda serotonin hormonu salgılatan besinlerin başında gelmektedir. Buğday ekmeğini abartmadan tüketerek mutluluk elde edebilirsiniz.

evde-ekmek-yapimi9