Sevmeyen Kalmasın: Brokolinin 6 Faydası

Uzmanlar tarafından tüketilmesi sıkça önerilen, lahanagiller ailesinden olan brokoli, birçok insanın sevgisini kazanamasa da herkese fayda sağlamaya çoktan hazır bir besindir.

Haşlayarak, buharda pişirerek salata, çorba ya da yemeklerde kullanarak tüketebileceğiniz brokoliyi sevmeyen kalmasın diye yazımızın devamında brokoli faydalarından bahsettik.

İşte brokoli sevgisini tekrar gözden geçirmenize yardım edecek 6 güzel fayda…

1. Sindirim Sağlığını Destekler

Brokoli, yoğun lif içeren besinler arasında yer alır. Bu sayede sindirim sisteminin daha sağlıklı bir şekilde işlemesine yardımcı olarak kabızlıktan kolon kanserine kadar güçlü bir koruma sağlar.

2. Kan Şekerini Düzenler

Halk arasında “şeker hastalığı” olarak bilinen diyabet kontrolünde son derece önemli olan insülin salınımı, brokolide bolca bulunan krom sayesinde sağlanmaktadır. Bu sayede brokoli, kan şekeri kontrolünü düzenler. Siz de diyabet rahatsızlığından muzdaripseniz sofranızda brokoliye daha çok yer verebilir, diyabet etkilerini en aza indirebilirsiniz.

3. Saçları ve Cildi Güzelleştirir

Brokoli, kök hücrelerin yenilenmesinde önemli rol oynayan B6 vitamini bakımından zengindir. Bu özelliği sayesinde düzenli tüketen insanların vücudunda “sebum” maddesinin salınımını artırıp özellikle deri altındaki kök hücrelerinin yenilenmesine katkı sağlayarak parlak ve pürüzsüz cilde, daha güçlü saçlara sahip olmayı kolaylaştırır.

4. Kemikleri Güçlendirir

Brokoli, en az süt ve süt ürünleri kadar yoğun miktarda kalsiyum içerir. Bu özelliğiyle iskelet sisteminin rahatsızlıklardan korunması ve daha güçlü olması için yetişme çağındaki çocuklar ve yaşlılık dönemine yakın yetişkinler için harika bir takviyedir. Siz de daha sağlıklı kemiklere sahip olabilmek için brokoli tüketiminizi düzenli hale getirebilirsiniz.

5. Göz Sağlığına Destek Olur

Göz sağlığında önemli role sahip olan A vitamini, lutein, zeaksantin gibi birçok madde brokolide bolca bulunur. Bu özelliği sayesinde brokoli, düzenli tüketildiğinde kişinin göz sağlığını korumaya önemli bir yardımcıdır. Siz de gece körlüğü, katarakt gibi göz rahatsızlıklarından korunmak için brokoli tüketimine önem verebilirsiniz.

6. Bebeklerde Beyin Hasarını Önler

Hamilelik döneminde son derece önemli olan beslenme listesine brokoli eklemek hem anne hem de bebek sağlığı için doğru bir karardır. Hamilelik döneminde tüketilen brokoli, annede osteoporozun önlenmesine yardımcı olurken, bebeklerde de beyin hasarını önlemeyi sağlar. Bu nedenle hamilelik döneminde doktorunuza danışarak brokoli tüketmek iyi bir seçim olacaktır.