Omega-3 Kaynağı Somon Yemeniz İçin Izgara Tadında 7 Neden

Sofralarımızda pek aşina olmadığımız lezzet; somon. Yavaş yavaş hak ettiği değeri görmeye başladı. Özellikle besin değerleri  ile diğer pek çok balığı geride bırakan somon, lezzetiyle de sofradaki değerini arttırıyor. Kuzeyin soğuk denizlerinden gelen ve sofralarımızda yer bulan somon, hamsiyi biraz olsun kıskandırsa da, önümüzdeki aylara kadar meydan ona kalmış gözüküyor.

 

 

 

migrostvblog_ispanaklisomon_v1_220317

  • Somon özellikle yüksek oranda Omega-3 içermektedir. Vücudumuz Omega-3 yağ asitlerini üretemediğinden dolayı, dışarıdan almak tek seçeneğimizdir. Bunun için de en iyi, alternatif besin somon balığıdır. Omega-3 özellikle beyin, sinir ve göz gelişimine önemli katkılar sağlar.
  • Somon, biyoaktif peptitler adı verilen küçük proteinleri içerir. Bu da özellikle kemik ve kıkırdak korunması için etkili bir bileşendir.

Kalp Krizini Önleyen Yiyecekler

  • Somon tüketmek, depresyon riskini azaltır. Beynin %60’ı yağlardan oluşur. Özellikle Omega-3 yağ asitleri büyük miktarda yer almaktadır. Sağlıklı bir beyin fonksiyonu ve sindirim sistemi için düzenli olarak tüketilen somon; genç erişkinlerde depresyon, yaşlılarda ise bunama riskini azaltır.

Somon Izgara

  • Somon haftada iki veya üç kez tüketildiğinde kalp krizi, felç, yüksek tansiyon ve yüksek trigliserid gibi problemlerden sizi koruyabilir.
  • Hamilelik döneminde somon tüketmek, çocuklarda öğrenme yeteneğini arttırabilir. Özellikle somon tüketen çocukların motor becerileri daha sağlıklı gelişim gösterir.

Ispanaklı Somon Tarifi

  • Somon içerisindeki Omega-3 yağ asitleri ıspanak ve lahana gibi besinlerle beraber tüketildiğinde antioksidan ve C vitamini emilimini arttırır.
  • Somon içerisinde yüksek miktarda bulunan “selenyum” eklem iltihabı riskini azaltarak, bağışıklık sistemi ve tiroidin daha iyi çalışmasını sağlar. Hücre hasarını önleyerek, dokuların daha sağlıklı kalmasına yardımcı olabilir.

#haftadabirbalık diyor sözü Migros taze balık reyonlarına bırakıyoruz.