Sporun İlk Günü İçin 7 Öneri

Tamam…

Kilo vermek için hazırsınız; kıyafetler alındı, listeler yapıldı, en uygun ve yakın spor salonu seçildi, ‘ideal’ kilo hesaplandı, ‘yakın gelecek hayali’ fotoğrafı buzdolabının üzerine yapıştırıldı ve her abur cubur meyline karşı tüm önlemler en tahıllılarından alındı! Tabi, diyete başlamadan önce diyette doğru bilinen yanlışları da öğrenmekte fayda var.

Bugün sporun ilk günü. Peki, spor salonunda hangi ‘etik‘lere dikkat etmelisiniz. Sizin için araştırdık!

1409529600-f15b026b43983d00e31afbfad7ce973c

1- ‘5 dakika dahaaa!’

Bu haykırışlarınız ilkokulda kaldı. Spor salonunda sizin gibi herkesin vaktinin sınırlı olduğunu unutmayın. Yürüyüş bandında aşağı yukarı 20 ila 30 dakika arasında değişen bir program uygulanır. 5 dakikayı kâr bilip, sırada bekleyenleri bekletmemenizde fayda var. Hem kardiyo hocanızın önerdiği süre de yeterlidir zaten.

2- ‘Benim bedenim, benim sporum!’

Evet, meraklıyızdır; özellikle bayanlar ‘kim ne giymiş, ne takmış’ bakışları ile kendi sporlarını sekteye uğratabilir. Konu erkeklerse de itiraf etmek gerekir ki bayanlarla yakın iletişimde olmak sporun bir olmazsa olmazı(!) olabilir kimine göre. Konsantre olmak sporun temeli. Sadece kendinize ve hayalinizdeki size konsantre olun. Bu size daha iyi gelecektir.

1409529600-c0c346f82e9f87a0d41b5bb77e8274e1

 

3- ‘Oradaki mekiği yanlış mı çekiyor?’

Bu fikir sizde kalsın! Baktınız ortada büyük bir yanlış var o halde en yakınınızdaki eğitmene durumu bildirin. Ancak siz müdahil olmayın çünkü en ufak tavsiyeler ya da görüşler ciddi sakatlanmalara neden olabilir.

1409529600-d05ae944ded7f9441d4c9012dd493171

4- ‘Bitse de ben başlasam!’

Alışverişte değilsiniz ve birinin elindeki parçayı almak için dört gözle beklemiyorsunuz! Sizin kullanacağınız ancak henüz dolu olan ekipmanı elde etmek için sizden önceki kişiyi rahatsız etmeyin. Süreler çok önemli evet ama saygı da sporun önemli şartı.

5- ‘Hapşuuu!’

Durum hapşu boyutundaysa, ter atmanın yeri spor salonu değil! Bu gibi durumlarda nefes alışverişlerinizle yaydığınız mikroplar ile sizden hastalık kapan insanlar tarafından bir süre pek de iyi anılmak istemiyorsanız, hastayken spor salonuna gitmemenizde fayda var. Bu gibi durumlarda evde de egzersiz yapabilirsiniz. Eğer spor yapmaya haliniz yoksa Yoga ile rahatlayabilirsiniz.

6- ‘Spor keyfi!’

Sosyal medya ile aranız çok iyi olabilir ancak her spora gittiğinizde yer bildirimi yapmanız beklentiyi büyütecek ve spor + diyet konularında daha çok dikkat çekmenize neden olacaktır. En azından haftada 2 kez paylaşsanız daha mı iyi sanki?

7- ‘Spor yaparken de çok güzelim!’

Güzelliğinize / yakışıklılığınıza sözümüz yok ancak spor salonunda çok da ayna dostu olmasanız sanki daha iyi. Egonuzu da kapının girişinde bırakmanızda fayda var. Sizden daha hoş fizikli ya da daha bilgili insanlar olabilir; zamana bırakın ve kıyas ile zaman harcamayın bizce!

Spor yapmak size çoook  iyi gelecek!