Spora Yeniden Başlamak İçin 10 Adım Atın!

İki aydır spor salonundan içeriye adım atmadıysanız, hasta olma bahaneleri, aile sorunları, sınavlar, dersler, işlerin yoğunluğu gibi bahaneler ile spora ara verdiyseniz, öncelikle şunu kendinize itiraf etmelisiniz: Siz sporu bırakmışsınız. Hayalinizdeki forma girmekten, sağlıklı bir yaşam sürme isteğinizden oldukça uzaklaşmışsınız. Ancak şimdi kendinize sorduğunuz soru; Spora tekrar nasıl başlayacağım? Şimdi gözünüzde büyüyor değil mi? Haydi canlanın biraz, yeniden spora başlamanız için size harika önerilerimiz var!

Bir kere spor yapmaya başladıysanız, aslında spor yapmak sizin için bir alışkanlık haline gelmiş demektir. Ancak bir-iki ay, belki de bir yıldır spora ara verdiyseniz, yeniden başlamak sizin için oldukça zordur. Tıpkı tırmandığınız bir tepeden metrelerce aşağı düşerek yeniden tırmanmaya başlamak gibi…

1.       Alışkanlıklarınızı Terk Etmeyin!

Alışkanlıklara verilen uzun aralar, onları tamamen terk etmenize neden olur. Hemen şimdi spor alışkanlığınıza geri dönün. Evde kendi kendinize egzersizlere başlayın! Vücudunuza sporu tekrar hatırlatın! Akşam işten dönerken evin yolunu uzatın!

spor yapmak

2.       Kendinizi Ödüllendirin!

Spor yaptığınız gün kendinizi çok sevdiğiniz, ancak diyet sebebiyle uzun zamandır yiyemediğiniz bir yemek ile ödüllendirin. Kaloriler mi? Üzülmeyin, nasıl olsa spora yeniden başladınız. 🙂 Yarın sporda eritirsiniz!

3.       Spor Salonu ile 30 Günlük Anlaşma Yapın!

Hatta anlaşmak ile kalmayın, parasını da peşin ödeyin! Bu spor alışkanlığınızı pekiştirecektir. İlk bir hafta gitmek için kendinizi zorlayın. Bir haftanın sonunda artık bahane bulmaktan vazgeçtiğinizi göreceksiniz.

4.       Eğlenceli Hale Getirin!

Spor salonunda eğlendiğinizi düşünmüyorsanız, spora gitmemek için bahane üretmeniz yakındır! O nedenle sporu sizin için eğlenceli bir hale getirmelisiniz. Kendinize bir program yapıp kendinizi bir yarıştaymışsınız gibi düşünerek programınızı belirlediğiniz sürede bitirmeye çalışabilirsiniz.

eğlence

5.       Spora Gitmek için En Sakin Saatleri Tercih Edin!

Hiçbir şey sizin spor yapmanızın önüne geçemez! Bu nedenle en yoğun olduğunuz, spor yapmanızın önüne geçecek işlerinizin çıkabileceği saatlere spor programınızı koymayın! Sabah erken saatler, genelde en sakin saatlerdir. Hatta öğle arasına ne dersiniz?

6.       Kendinize Bir Spor Partneri Bulun!

Sevdiğiniz bir arkadaşınızı sizinle spora gelmesi konusunda ikna edin. Hem sosyalleşir, hem de spor alışkanlığınızı kolayca geri kazanmış olursunuz. Hem de arkadaşınızın da spora başlamasına vesile olmuş olmanın huzurunu hissedersiniz, fena mı?

spor

7.       Takviminizde Spor Zamanlarınızı İşaretleyin!

Kırmızı kalem ile takviminize spor günleriniz ve saatleriniz için bir çarpı atın. Böylece takviminize baktıkça motive olacaksınız!

8.       Ritüel Haline Getirin!

Spora gittiğiniz günü ve saati değiştirmeyin. Bu sizin spor ritüeliniz olsun. Aynı gün ve aynı saatte spora gideceğinizi bilmek bir süre sonra spor alışkanlığına dönüşecektir.

9.       Stresten Arınmak İçin Spora Gidin!

Stresli olduğunuz zamanlarda kendinizi spora gitmeye zorlayın. Spor yaparken stresten arındığınızı fark edince kendinizi daha iyi hissedecek ve spordan vazgeçemeyeceksiniz.

Preparing for a Meeting

Preparing for a Meeting

10.   Önce Alışkanlık, Sonra Ekipman

Spor alışkanlığını kazandığınızdan emin olduktan sonra ihtiyacınız olan spor ekipmanlarını temin edin. Hem sizin için bir ödül olur, hem de spor malzemelerinin iki gün sonra bir kenara atılmayacağından emin olursunuz. Siz alışkanlığı kazanın, ekipman satın almak kolay! Migros’ta ihtiyacınız olan spor malzemelerine kolayca ulaşabilirsiniz. Hatta spordayken telefonunuzdan, tabletinizden bile sipariş verebilirsiniz. Hemen tıklayın!