Sporcular İçin 6 Beslenme Önerisi

Daha sağlıklı bir zihin ve bedene sahip olmak için sporu hayatımızın bir parçası haline getirmemiz gerektiğini artık biliyoruz. Dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta daha var ki o da doğru beslenmek. Eğer ki siz de sporu bir boş zaman aktivitesi olarak değil de hayatınızı güzelleştirecek bir çalışma olarak görüyorsanız şimdi sıralayacaklarımızı önemseyin deriz.
İşte spordan edineceğiniz faydayı artıracak, sağlığınızı korumanıza yardım edecek 6 beslenme önerisi…

1. Karbonhidrat Desteğini Unutmayın

Bedeniniz karbonhidratla çalışır. Günlük hareketleriniz ve spor için gereken enerjiyi kazanabilmeniz için karbonhidrat içeren besinlerden destek almanız gerekir. Pirinç, ekmek, tahıl, meyve, nişastalı sebzeler, baklagiller, süt ürünleri gibi seçenekler tüketerek yorgunluk hissini engelleyebilir spora bol enerjiyle devam edebilirsiniz.

2. Spor Öncesinde Hafif Tüketin

Spora aç bir şekilde gitmek yerine metabolizmanızı çalıştıracak şeyler tüketmeye özen gösterin. Spor öncesinde sindirimi kolay, hafif yiyecekler tüketerek bedeninizi spora hazır hale getirebilir, metabolizmanızın daha hızlı çalışmasına yardım edebilirsiniz.

3. Su Tüketimini Artırın

Su tüketiminin bedeniniz için önemi, spor yaptığınız süreçte artacaktır. Spor yaptığınız sırada 15 dakikada bir 3-6 bardak kadar su içmek sizin için ideal olacaktır; ancak spor süreniz 90 dakikayı geçecekse bu süreyi 30 dakikaya kadar uzatmak, midenizi su ile doldurup sporu zorlaştırmamak adına yararlı olacaktır.

4. Ek Kaynakları Artırmayın

Spor yaptığınız sürece daha fazla vitamine ihtiyacınız olabilir ancak yeterli ve dengeli besleniyorsanız ek vitamin kaynakları almanıza gerek yoktur. Performansınızın artacağını düşünerek hiçbir doktor kontrolü olmadan alacağınız desteklerin size yarardan faza zarar getireceğini unutmayın.

5. Kahve İçin

Spor sırasında yorgunluk hissetmemek ve yağ yakımının daha hızlı olmasını sağlamak için lezzetli ve minik bir hileye ne dersiniz? Spordan önce bir fincan şekersiz Türk kahvesi içerek performansınızı olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

6. Protein Tozunu Unutun

Spor yapan birçok insanın düştüğü ilk hatalardan biri protein tozu kullanmaktır. Yapmanız gereken ve ihtiyacınız olan tek şeyin karbonhidrat ve protein açısından zengin bir beslenme planına uymaktır. Bu şekilde kas gelişimini destekler, kilonun yağdan gitmesini sağlayabilirsiniz.