Spordan Önce Yapmanız Gerekenler

Fit bir vücuda kavuşabilmenin, bedenen ve ruhen sağlıklı bir hayat
sürdürebilmenin başlıca şartlarından biri, düzenli spor yapmaktır. Düzenli
sporu hayatınıza katabildiyseniz ne mutlu; ancak yetmez. Spordan önce
yapmanız gerekenleri de bilmelisiniz ki yapacağınız spordan daha çok verim ve
sağlık elde edebilesiniz.
Yazımızın devamında spordan önce mutlaka yapmanız gerekenleri sıraladık,
gelin detaylara birlikte bakalım ve daha etkili bir spor için harekete geçelim…

1. Sağlık Kontrollerinden Geçin

Evde yapacağınız küçük egzersizler sağlığınız için çok büyük bir tehdit
oluşturmasa da özellikle bir spor salonuna kaydolacak ya da evde çeşitli alet ve
ekipmanlarla spor yapmaya başlayacaksanız öncesinde mutlaka sağlık
muayenesinden geçmeyi ihmal etmemelisiniz. Bu sayede sporla sağlık elde
edeyim derken ihmal nedeniyle kalp rahatsızlıklarına davetiye çıkarmamış olur,
daha güvenli adımlar atabilirsiniz.


2. Önce Isının

Spora başlamadan önce mutlaka yapmanız gereken en önemli şeylerden biri de
yavaş tempoda uygulayacağınız hareketlerle yeterince ısınarak vücudunuzu
spora hazırlamaktır. Bu sayede kaslarınızı spora hazır hale getirir; olası kas
yırtılması, kitlenme gibi rahatsızlıkların önüne geçer sağlıklı bir spor sürecini
tamamlayabilirsiniz.


3. Hafif Bir Öğün Tüketin

Aç karna spor yapmak size daha kolay geliyor olabilir; ancak vücudunuz
bundan hiç hoşnut değildir. Spora açken başlarsanız kan şekeriniz hızla
düşerek yaralanma riskinizin artmasına neden olur. Dolayısıyla spordan en az
1,5-2 saat önce hazmı kolay ve sağlıklı enerji veren besinler tüketerek ideal bir
tokluk seviyesine gelmelisiniz, ancak bu sayede sporu daha risksiz ve rahat bir
şekilde tamamlayabilirsiniz.


4. Kahve Tüketin

Yavaş bir metabolizmaya sahip olmaktan şikâyet ediyorsanız bu yöntem işinize
hayli yarayabilir. Spordan yaklaşık yarım saat önce şekersiz ve sütsüz Türk
kahvesi ya da şekersiz ve sütsüz filtre kahve tüketerek metabolizma hızınızı
arttırabilirsiniz. Bu sayede spor sırasında daha çok enerjiye sahip olabilir ve
yağ yakımını hızlandırabilirsiniz.


5. Müzik Listenizi Hazırlayın

Spor sırasında ihtiyacınız olan en önemli şey, elbette ki bolca enerjidir. Müzik
ise size bu konuda çok iyi bir destek sağlayabilir. Spordan önce sevdiğiniz,
modunuzu yükselten, temponuzu arttıracak şarkıları özenle seçtiğiniz bir liste
oluşturun. Bu liste sayesinde sporu daha keyifli hale getirecek, spordan daha
çok verim aldığınızı göreceksiniz.

6. Su İçin

Hayatımızın her alanında ve her anında son derece önemli olan su tüketimi,
spor öncesinde de kendini hatırlatıyor. Spor sırasında daha iyi bir performans
sergilemek, baş dönmesi, kramp gibi rahatsızlıklar yaşamamak için spor
öncesinde yaklaşık 600 ml su içmeniz son derece faydalı olacaktır.