Spordan Sonra da Enerjik ve Fit Olabilirsiniz: İşte Yolları!

Sağlıklı yaşamın ana kaynaklarından biri düzenli spor; bazılarımız için alışkanlık, bazılarımız için mecburiyet olsa da! Spor denince akla gelen yorgunluk kelimesini zindelik ile değiştirmeye ne dersiniz? Basit bazı tüyolar ile spor sonrasında da enerjik ve fit olabilirsiniz.

1- Yakıtı doldurun!

Spordan 30 dakika önce vücudunuz için yeterli yakıtı alın. Mesela bu bir içecek de olabilir. Limonata kadar şekerli ve yoğun olmasa da meyveli smoothie iyi bir seçim olabilir.

Kivili Smoothie Tarifi

2- Süt için!

Spor sonrasında kaslarınızı güçlendirmek için süt içmeyi ihmal etmeyin. Süt, hem sizi tok tutacaktır hem de spor sırasında vücudunuzda oluşan bazı deformasyonları tamir edecektir.

anne-sütü

3- Bi’ kahve?

Yaşam Koçu ve Profesyonel Antrenör Susie Lemmer‘a göre spordan sonra içilen az miktarda kahve, ihtiyacınız olan enerjiyi size geri verecektir. Şekersiz olması gerektiğinin de altını çizelim.

kahve_çekirdeği

4- Isı terapisi!

Ilık bir duş yani. Kaslarınızın gevşemesine, yorgunluğunuzun hafiflemesine ve dinç olmanıza yarayacaktır. Bu arada hep tartışılan konulardan biridir sıcak duş mu soğuk duş mu? Bu konunun artı ve eksilerini tartıştığımız yazımıza da bir göz atın deriz.

düş almak

5- Soğuyun!

Yoğun bir antrenmandan sonra birden kendinizi koltuğa atmayın. Minik esneme hareketleri ya da belki bir iki dans figürü ile bacaklarınızı soğutun. Kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz.

esneme_hareketleri

6- Yeşil çay için!

Yeşil çay, spordan sonra size müthiş bir enerji verecektir. Zaten yeşil çayın faydaları malum. Özellikle spordan sonra sizi dinç tutacaktır.

yesılcay