Paniğe Gerek Yok: Stres Hormonuyla Baş Etmenin 5 Yolu

Vücudumuz paniğe kapılıp, korku ile yüzleştiğinde salınan hormon; kortizol. Ama ne hormon! Bir anda bütün günümüze, anımıza ve hatta gecemize bile etki edebiliyor. Bu hormonun ortaya çıkmasını önlemek ya da diyelim ki çıktı, onunla baş etmek için izlememiz gereken yöntemleri paylaşıyoruz bugün sizinle.

1- İmkanınız varsa hemen egzersiz yapmaya başlayın. Egzersiz, endorfin hormonunun salımına neden olur bu hormon da modumuzu otomatikman değiştirir, bizi mutlu eder.

spor-ayakkabi

2- Meditasyon da başka bir yöntem. Ruhsal rahatlık, kortizonlu direkt düşürür ve bizi sakinleştirir. Evde yapabileceğiniz medistasyon hareketlerini, şu videomuzda ele almıştık.

spor yapmak

3- Hemen müzik dinleyin. Yapılan araştırmalara göre müzik dinlemek vücut kimyamıza olumlu yönde eşlik ediyor. Mesela klasik müzik. Faydalarını ve bilinmeyenlerini şu yazımızda kaleme almıştık.

müzik_dinlemek

4- Meyve ve yeşil sebze yerseniz, kortizol seviyenizi şaşırtıcı bir şekilde düşüreceğinizi biliyor muydunuz? Yapılan araştırmalar bilmiş ki söylemiş, denemekten ne kaybederiz!

meyve maskesi

 

 

5- Su için. Evet, su içmenin özellikle baş ağrısına olan olumlu etkisini biliyorduk. Ancak bilinen o ki stresimizi de azaltıyor. Zaten çok şaşırmadık buna, suyun iyi gelmediği ne var ki şu hayatta?

koşu

O stres ve sinir anında bunu söylemesi kolay tabi ama siz yine de içinizdeki derin derin nefes alıp 10’a kadar saymayı da ihmal etmeyin. En azından biraz rahatlarız, olmaz mı? 😉