Stres ile Başa Çıkabilmek İçin 8 Yol

Stres, hayatımızda en uzak durmamız gereken ama maalesef ki en yakın olduğumuz faktörler arasında yer alır. Zihinsel ve bedensel sağlığımızı önemli ölçüde etkiler. Modern dünyanın, şehir yaşantılarının en büyük sorunudur.

Stres faktörünü tamamen ortadan kaldıramasak da onunla biraz olsun başa çıkıp etkilerini aza indirmek mümkün. Peki nasıl?

İşte stres ile başa çıkabilmek için etkili 8 yol:

1)   Bir Resme ya da Fotoğrafa Bakın

İyi çizilmiş resimler ya da çok mutlu olduğunuz bir andan kalma fotoğraflar size anında, güzel duygular ileten en harika araçlar arasında yer alır. Resimde kullanılan renkler, fotoğrafta bulunan insanlar sayesinde stresin uzaklaşıp huzurun vücudunuzda dalga dalga yayıldığını hissedersiniz. Bu nedenle, örneğin iş stresinizi azaltmak için ofis masanıza sevdiğiniz bir fotoğraf ya da resim kondurmak, stresi uzaklaştırmak için şahane bir yöntem olacaktır.

is-stresi

2)   Fiziksel Duruş Belirleyin

Yapılan birçok araştırma sonucuna göre strese yol açan fiziksel duruşlar, bir de stresi vücudunuzdan tamamen kovan fiziksel duruşlar mevcuttur. Sırtınızı düz tutarak yürümek, daima dik durmak, yüzünüzü hareket ettirmek; stres yönetimi konusunda size yardımcı olacak fiziksel duruşlar arasında yer alır.

stresli_adam

 

3)   Spor Yapın

Stresten uzak durmak için spora yakınlaşın. Sporu hayatınızın bir parçası haline getirin; çünkü spor, vücudunuzda serotonin denilen mutluluk hormonunun harekete geçmesini ve sizin daha rahat olmanızı sağlayan en iyi yöntemlerden biridir.

bisiklet-sporu

4)   Düzenli Beslenin

Yapılan araştırmalarda birçok besinin vücuda mutluluk kaynağı olduğu ya da vücudu sıkıntıya sokup yoğun miktarda strese maruz bıraktığı kanıtlanmıştır. Bunun için tükettiğiniz her yiyecek ve içeceğin özelliklerini iyi kontrol etmeniz gerektiğini unutmamalısınız.
Aynı zamanda stresi hayatınızdan kovmak için sadece düzenli beslenmek yetmez, düzen kelimesini hayatınızın her alanına yaymaya çalışın. Düzenli uyuyun, düzenli gezin, düzenli çalışın… Düzen sayesinde hayatınızda kontrol edebildiğiniz her detay, sizin daha huzurlu olmanızı sağlayacaktır.

diyet-zayiflamak

5)   Alternatifler Belirleyin

Strese neden olan faktörleri gözünüzün önüne getirin ve onlara alternatifler belirlemeye çalışın. Örneğin şehir yaşantılarının sarılamayan yarası trafik, sizi aşırı derecede etkiliyor ise özel araç yerine toplu taşımaları tercih edin. Şoför olup daima yolu takip etmektense yolcu olup zamanınızı değerlendirecek uğraşlar ile oyalanın.

trafik-ipuclari

6)   Arkadaşlarınızı Seçin

Günlük hayatımızda iş ya da okul gibi uğraşlarımızda sevmediğimiz birçok insanla zorunlu ilişkiler kurarız. Bu durum belki engellenemez; ancak özel hayatınızda arkadaşlarınızı seçme özgürlüğünüzün olduğunu unutmayın. Bazı insanların sürekli negatif enerji taşıyıp sizi de önemli ölçüde etkilediğini ve hayatınıza sadece stres kattığını irdeleyin. Size olumlu bir şey katmayıp daima sizi kendi boşluğuna doğru çekmeye çalışan insanlardan kurtulmaya çalışın.

ofis

7)   İş Planı Yapın

Zamanın ne kadar hızlı ilerlediğinin farkındayız ve bu durumdan daima şikâyet ediyor, strese giriyoruz. Ancak şikâyet ve stresin yerini iyi bir iş planı ve zaman yönetimi ile doldurursak hayatımızda önemli ölçüde bir değişiklik yapabileceğimizi bilmiyoruz?

Güne akıllıca hazırladığınız bir iş planı ile başlayın. Listenin ilk sırasına en acil olan işinizi ekleyin. Böylece günün ilk saatlerinde berrak zihin ve bol zamanla önemli işlerinizi halledebilir, gün boyu “yetiştiremeyeceğim” stresini yaşamazsınız.

ofis

8)   Sessizlikten Yararlanın

Stresin tüm vücudunuzu kaplayıp tüm zihninizi ele geçirdiğini hissettiğinizde kendinize izole bir an yaratın. Evinizin, ofisinizin sessiz bir köşesine geçin ve hiçbir şeyle ilgilenmeden 15-20 dakikayı gözlerinizi kapatarak geçirin. Bu süreç sonunda yenilendiğinizi, stresten arındığınızı hissedin.