Stres Savaşçısı 7 Yiyecekle Tanışın!

Son günlerde nasıl gidiyor işler, güçler, hayat vs.? Yazımıza tıklayıp şuan bu satırları okuduğuna göre, hmmm sanırız birazcık stresliyiz bu aralar? 🙂 Kaynağını bilmiyoruz; belki hayat gailesi, belki aşksal meseleler ya da belki bir anlık trafik sıkışıklığı… Hak hukuk bilmeyen stresin bizi nerede ve ne zaman yakalayacağını bilmiyoruz ama sizi stresten uzaklaştıracak lezzetli önerilerimiz var…
Can boğazdan, stres ruhdan…

Stres bazılarını acıktırır, bazıların iştahtan keser; neticede strese giden yol mideden geçer! Sizin için bir araştırma yaptık ve strese iyi gelecek 9 yiyeceği tuttuk dalından getirdik karşınıza…

1- Tarçın ve Ballı Yulaf Ezmesi

Yulafın, kendimizi iyi hissettiren serotonin hormonu ile büyük bir aşk yaşadığını biliyor musunuz? Yulaf ezmesi, özellikle içine bir miktar bal ve tarçın ilave edildiğinde, stres savaşçısı ilk adamını vücudumuza gönderen enfes bir tat! Hazır sert kış kendini iyiden iyiye hissettirmişken isterseniz içini kırmızı meyveler ile güçlendirebilirsiniz. Sonuç tam bir güç iksiri olacaktır!

yulaf_ezmesi

2- Badem ve Siyah Çikolata

Bu artık bilimsel olarak da kanıtlanmış bir durum; siyah çikolata stres hormonu seviyesini düşürür! Stres seviyesini düşürürken aynı zamanda uzun süre tok kalmamızı da sağlayan bu sempatik tatlının bir de iş birlikçisi var. Enerji denince ilk akla gelen kuruyemişlerden badem. Badem ve siyah çikolata ikilisi, strese meydan okuyan en cengâver gıdalardan! Çikolatalı cevizli bar enerji bar tarifimizi görüntülü olarak hemen izleyebilirsiniz.

bitter_çikolata

3- Lahana

Yüzünüz değişmesin, biliyoruz kokusu pek iç açmıyor ama bir yandan da stresle savaşıyor, iyi yönünden bakalım 🙂 Türk mutfağının geleneksel yemek tariflerinden biri olan lahana ile eminiz pek çok lezzet biliyorsunuzdur. Biz bu sefer biraz daha değişik bir şey yapalım istedik. Mesela bu hafta sonu sofranıza şahane bir lahanalı krep rulosu kondurmaya ne dersiniz?

lahanalı_krep_ruloları


4- Sıvı Meyve Püresi (Smoothies)

Özellikle elma ve tarçınlı soğuk içecek, stresinize birebir. Hava soğuk evet, ama bu önerimiz de yaz için olsun. Kakao ve soya sütü ile yapılan harman, sinir sisteminize iyi gelecek!

meyve_püresi


5-
 Yoğurt ve Kırmızı Meyveler

Enerji ve kalsiyum kaynağı… Vücudumuzun ihtiyacı olan “iyi hal”in mimarı; yoğurt! Kırmızı meyveler ile bir araya gelen yoğurt, bedeninizi rahatlatıyor ve stresin azalmasına neden oluyor. Elinizin altında malzeme varsa nefis bir çilek reçelli ve ahududu aromalı yoğurt yapalım mı?

kırmızı_meyveler

 

6- Avokadolu Meze ve Havuç

Tekli doymamış yağ ve potasyum bakımından zengin olan avokado tam bir stres savaşçısı. Özellikle havuç ile birleştiğinde stresiniz derdine yansın. Meksika’nın geleneksel lezzetlerinden Guacamole yaparak, avokadonun en leziz haline tanık olmaya ne dersiniz?

meze

 

7- Ve Final; Yeşil Çay

Assolisti sona sakladık. Yeşil çayın faydalarını sağır sultanın duyduğu bir gerçek. Peki, işin bilimsel kısmı nedir? 2011’de yapılan bir çalışma gösteriyor ki yeşil çayın içinde bulunan L-theanine, vücudumuzun rahatlık iksiri. Ne varsa bu amino asitte var, öyle diyelim ve nefis bir tarif ile cümlelerimizi sonlandıralım. Antibiyotik niyetine limon-bal-zencefil-yeşil çay bombasına hazır mısınız?

yeşil_çay

Size stressiz bir yaşam vaat edemiyoruz çünkü ne yazık ki her an her köşe başında karşımıza çıkabiliyor sevimsiz. Ancak dediğimiz gibi kendisinin ayağını kesemesek de belki kaydırırız dedik ve sizin için 7 maddede özetledik.

Afiyet olsun, stresiniz kaybolsun!