Sürekli Yorgun Hissetmenin 6 Sebebi!

İşteyken kendinizi ufak kestirmeler yaparken buluyorsanız ya da eskiden zevk aldığınız aktiviteleri yapmak için enerji bulamıyorsanız bir şeyler yanlış demektir. Ara sıra yorgun hissetmeniz gayet normalken, sürekli olarak yorgun ve halsiz hissetmeniz daha büyük problemlerin habercisi olabilir! İşte sürekli yorgun hissetmenin 6 sebebi:

1) Sebep: Susuzluk!

Çözüm: Günde en az 2 litre su içmek.

Susuz kalmak hem baş ağrılarına hem de yorgunluğa sebep olur. Vücudun doğal dengesini korumak için yeterli miktarda su almamışsanız tükenmiş ve huysuz hissedebilirsiniz. Günde 2 litre su içmeye çalışın, ya da su oranı yüksek meyve ve sebzeleri tüketmeye dikkat edin.

2) Sebep: Uykusuzluk!

Çözüm: Neden kaliteli uyku çekemediğinizin sebebini bulun.

Uykunuzu alamamanızın birçok sebebi olabilir. Horlayan bir eş, dışarıdan gelen gürültü, hatta yatak odanızdaki elektronik aletler bile uykunuzu bozabilir. Yatak odanızı tüm rahatsız edici şeylerden arındırın. Odanızda açık ve ferah renkler kullanmaya dikkat edin. Çok fazla eşya ya da elektronik alet bulundurmayın. Uyku saatinizi rutine bağlamanız, vücudunuzun uyku düzenini ve daha kaliteli uyumanızı sağlayacaktır.

3) Sebep: Formda olmamak!

Çözüm: Haftada en az 3 kere egzersiz yapmak.

Düzenli egzersiz yapmanın genel sağlığınız için önemli olduğunu ve vücuda mutluluk hormonu salgılatarak sizi mutlu ettiğini zaten biliyorsunuz. Peki, egzersizin uyku kalitenizi artırdığını ve derin bir uyku çekmenizi sağladığını biliyor muydunuz? Bir çalışmada, düzenli egzersiz yapanların, hiç spor yapmayanlara göre 45 dakika-1 saat daha fazla uyuduğu kanıtlandı. Öğle aranızda ya da işten çıkınca, gideceğiniz yere yürüyerek giderek günde en az 10.000 adım atmaya çalışın.

4) Sebep: Kansızlık!

Çözüm: Demir ihtiyacınızı karşılamak.

Kronik yorgunluk birçok sebepten dolayı olabilir; ancak en az teşhis edilen ama en önemlisi kansızlık ya da kandaki demir eksikliğidir. Demir eksikliği yüzünden vücut daha az alyuvar yapmaya başlar ve ürettiği alyuvarlarda normalden daha az hemoglobin bulunur. Bunun sonucu olarak kronik yorgunluk oluşur. Doktorunuz size kansızlık teşhisi koyduysa, doktorunuzun önerdiği şekilde demir takviyesi alın ya da ıspanak gibi yüksek oranda demir içeren gıdalar tüketin.

5) Sebep: Depresyon!

Çözüm: Mutlaka bir uzmandan yardım alın.

Herkes kötü günler geçirebilir; ancak depresyon göz ardı edilemeyecek kadar ağır bir durumdur. En kısa zamanda doktorunuza moral bozukluğunuz ve yorgunluğunuz hakkında danışmalısınız. Doktorunuzun önerdiği tedavileri uygulayın ve hayatınızı düzene sokun!

6) Sebep: Yeni ebeveyn olmak!

Çözüm: Yardım almak.

Eve yeni bir bebeğin gelmesi ilk haftalarda size duygusal olarak bambaşka duygular yaşatacak olsa da en yakın zamanda bir düzen kurmanız ve iş bölümü yapmanız gerekiyor. Eşinizle ya da yakın bir akrabanızla anlaşıp geceleri sırayla bebeğe bakmak, beslemek ve altını değiştirmek, iş yükünüzü çok hafifletecek. Kendinize az da olsa vakit ayırmanız, hem sizin için hem de bebeğiniz için en sağlıklısı olacak!

Yorgunluğunuzu atmak için şöyle güzel sıcacık bir bitki çayına ne dersiniz? Hazır Migros’ta Touch Me su ısıtıcısı da indirimdeyken bitki çayınızı yudumlayıp, keyifle dinlenmenin tam sırası!