Tahıl Tüketiminin Sağlık Açısından 8 Önemi

Uzmanlar her geçen gün beslenme listemizde beyaz un yerine tahıl türlerini tercih etmemizin sağlık açısından çok daha faydalı olduğundan bahsediyorlar. Bize de aslında sadece uygulama kısmı düşüyor. Beyaz ekmek yerine çavdar ekmeği, beyaz pirinç yerine kepekli pirinç tercih etmek gibi küçük ve kolay önlemler ile daha sağlıklı olmanın kapısını aralayabiliriz. Bakın beslenmemizde tahıl tüketimi için önerilen kadar yer açarsak vücudumuz için ne gibi faydalar sağlamış oluruz?

1. Enerji Sağlar

Tahıl ailesi, önemli ölçüde karbonhidrat kaynağıdır. Vücudun günlük olarak alması gereken enerji ihtiyacının büyük bir bölümünü tahıllardan edinmeniz mümkündür.

tahil

2. Birçok Rahatsızlığın İlacıdır

Tahıl ailesi, önemli ölçüde lif oranına, vitamin ve minerallere sahiptir. Düzenli olarak tahıl grubu üyelerinden tüketerek diyabet, obezite, çölyak, yüksek kolesterol, kalp kaynaklı birçok rahatsızlığa karşı iyi bir önlem alınmış olur. Aynı zamanda yapılan araştırmalarda düzenli olarak tahıl tüketen insanların kolon kanserine yakalanma riskinin daha az olduğu kanıtlanmıştır. Doğalsan Yulaf Kepeği ile hazırlayabileceğiniz yulaf kepekli omlet tarifi için tıklayın.

tahil-saglikli-beslenme

3. Kilo Vermeye Yardımcıdır

Düzenli olarak tahıl tüketimi, sağlıklı bir sindirim sürecinin anahtarı niteliğindedir. Tahıl ailesi; güçlü bir sindirim sistemi sağlar, kabızlık gibi sorunların yaşanmasını önler, metabolizmanın hızlanmasına ve kilo vermeye yardımcı olur. Nestle Nesfit Kırmızı Meyveli Mısır Gevreği ile hazırlayabileceğiniz Mısır Gevrekli Kurabiye Tarifini izlemeke için tıklayın.

tahilin-faydalari

4. Tokluk Hissi Sağlar

Midenin boşalma hızını düşürerek uzun süre tok kalmanızı sağlayarak daha fazla yemek yemenizi önler. Aynı zamanda içerdiği düşük miktardaki yağ oranı ile tercihlerin en başında yer almayı hak eder.

tahilin-onemi

5. Meme Kanserini Önler

Kadınlarda östrojen hormonunun düzenlenmesine yardımcı olur. Kist ve meme kanserine yakalanma riskini önemli ölçüde azaltır.

tahillar

6. Kan Dolaşımını Düzenler

İçerdiği B grubu vitaminleri sayesinde kan hücrelerinin oluşumunu sağlar, dolaşım sisteminin sağlıklı olmasına yardımcı olur. M Life Diabetik Yaban Mersini Reçeli ile hazırlayabileceğiniz Reçelli Pasta tarifi için tıklayın.

tahilin-faydalari-hakkinda

7. Vegan ya da Vejetaryen Beslenme Şekilleri için İdealdir

Tahıl ailesi, yüksek oranda besin değeri ve lif içerir. Birçok et türünde olan tüm vitamin ve minerallere sahiptir. Bu özellikleri ile vegan ya da vejetaryen beslenme şekillerini benimseyenlerin hayvansal gıdalardan alamadıkları değerleri tahıl ailesinden sağlamaları mümkündür.

tahil-cesitleri

8. Menopoz Dönemi İçin İdealdir

Tahıl ailesi, kadınlarda östrojen hormonunun düzenlenmesinde önemli bir rol oynar. Düzenli olarak tahıl tüketimi, menopoz dönemi şikayetlerinin azalmasına yardımcı olur. Kist ve miyom gibi hastalıkların oluşmasını engeller.