Uyanır Uyanmaz Bunları Yapmaktan Kaçının!

Güne nasıl başlarsınız; bi’kahve, organik bir yürüyüş, uzun süre tembel yatak keyfi? Rutininiz nasıl bilmiyoruz ancak yapılan araştırmalara göre uyanır uyanmaz bazı şeyleri yapmak gününüzü etkileyebilir, size pek iyi gelmeyebilir. Sizin için bu ‘bazı’ları araştırdık.

1- Alarm ile uyanmak!

Eğer kendiliğinden uyanamıyorsanız ve alarma mecbursanız ona diyecek bir şey yok tabi. Ancak araştırmalara göre alarm, sürekli ertelendiğinde ayılma güçlüğü yaşatabilir.

saat

2- Güne kahve ile başlamak!

Aç karın ile kahve içmektense kahvesiz güne ayılma yöntemlerini deneyebilirsiniz mesela. Örneğin şu yazımızda bazı önerilerimiz var size.

vietnam_kahvesi

3- Yatakta kıvrılmayın!

Uyandıktan sonra bacaklarınızı kıvırıp ayılmaya çalışırsanız, uykunuzun yeniden gelmesine sebep olabilirsiniz. Bunun yerine bacaklarınızı gerin ve kollarınızı uzatın. Güne daha rahat başlayabilirsiniz.

kaliteli uyku

4- Yatağınızı toplayın!

Yapılan araştırmalara göre uyanınca yatağınızı toplamanız, gün içinde üretkenliğinizi daha da arttırıyormuş.

yatak-odasi-duzeni

5- Loş ışığa dikkat!

Loş ışıkta uyanmaya çalışmak, uykunuzun daha çok gelmesine neden olur. Çünkü loş ışık, beyninize hala uyku sinyali gönderebilir.

oyuncaktan_lamba_Yapımı

Günlük rutininizde yapacağınız basit değişiklikler ile güne daha zinde başlamak sizin elinizde. Ne dersiniz, yarın bir de böyle başlayalım mı? 😉