Vücudun ‘Emniyet Kemeri’ 7 Gıda!

Havalar metrekareye çok sayıda yağmur damlası düşürürken, içimize de kasvet tohumları atmayı ihmal etmiyor; bol bulutlu gökyüzü, yaz sıcağına alışmış bedenimizi hiçe sayan serin hava ve dahası esamesi okunmayan güneş… Modumuzun alçalışa geçtiği şu dönemde, emniyet kemeri gıdalar hayatımızı kurtarıyor. Sizin için ‘o’ gıdaları araştırdık. Şöyle ki…

1- Yaban Mersini; Anlatsın Size Kendisini!

‘Süper yiyecekler’ listesinin en sadık dostlarından yaban mersini… Düşük glisemik indeksi ile beyne enerji mesajı yollayan hem lezzetli hem sevimli gıdalardan. Kıtır kıtır yiyebileceğiniz gibi enfes tarifle de taçlandırabilirsiniz sofranızı. Onlardan biri yaban mersinli limonlu ekmek mesela… Nasıl geliyor kulağınıza? 😉

limonlu_ekmek

2- Ton Ton Balıklar!

Beyninize gönderilen ‘depresyonnnn’ sinyallerinin ara bozucusu ton balığı… İçinde B3 ve B6 vitamini var. Özellikle içeriğindeki piridoksin, antidepresan niyetine adeta! Ton balığının en sık kullanımı ise enfes sandviçler ve salatalar ya da makarnalar. Tercihiniz hangisinden yana olur bilemedik ama hem sandviç hem makarna olarak sizin için yaptık. Bir de farklı tarif olsun istedik ve enfes bir ton balıklı dip sos hazırladık. Acıktıysanız, şipşak lezzet için sizi bekliyoruz.

tonbalıklı_dipsos
3- Gece 12’den Önce…

Sindrella‘nın meşhur arabası bile onca meyve / sebze varken balkabağına dönüşmesi belki de her şeyi açıklıyor! Şaka bir yana, balkabağının içindeki çinkonun ‘beyin detoksu‘ olduğunu biliyor muydunuz? Hazır mevsimi de yaklaşırken bir deneyin deriz. Sizin için tam 7 adet balkabaklı tarif hazırladık. Seçin, beğenin; yapın, yiyin!

balkabaklı_tarif

4- Tarlaların En Asi Çiçeği; Ay Çiçeği!

Vücudun mutluluk hormonuna merhaba deyin; dopamin! Ayçiçeğin içinde bulunan besleyici ögeler vücuda şifa verirken, bazı ögeler de mutluluk hormonuna etki ediyor. Bugüne kadar çikolata ile yoğrulduk, biraz da ayçiçeğine mi dönsek?

5- Mercimek Yemek Mutluluk Demek!

Sağlıklı ve hafif bir öğün tercih edenlerin, özellikle kış aylarındaki en yakın dostu mercimek ile yapılan yemeklerMercimek çorbasımercimekli bulgurmercimek salatası ve daha pek çoğu… Mercimek, yukarıda bahsettiğimiz ‘beyin mesajları’nı en sık atanlardan; modunuzu yükseltmek için mercimek tüketin! İmza: Bir Dost

6- Minicik Bir Karides…

Evet, ufacık bir karidesin bile selenyum kaynağı olduğunu biliyor muydunuz? Selenyum seviyesinin düşük olduğu vücutlarda depresyon gibi sıkıntılar doğabiliyor. Karides ise tıpkı bir antidepresan gibi savaşıyor ve beyne olumlu etki ediyor. Ayıklaması zor olan gıdalardan biri karides aynı zamanda… Ancak biz pratik yolunu bulduk bile! Karidesi ayıklamanın kolay yolu için bu linke buyurun!

 

Nasıl buldunuz? Akşam mönünüzü hazırlarken modunuzu da göz önünde bulundurmanızda fayda var diye düşündük ve bir söz ile gözlerinize teşekkür etmek istedik.

” Havanız nasıl olursa olsun; tavanız sağlık dolsun!” 

Yarın görüşürüz! 😉