Yağ Yakıcı 7 Taktik

Kilo verme sürecinde önemli olan ilk hedef, vücut ağırlığının azalması değil vücuttaki yağ oranının azalmasıdır. Çünkü sağlıklı bir metabolizmaya sahipolmanın temel koşulu, yağmiktarının azalıp, kas miktarının artmasıdır. Yağsız dokular ne kadar artarsa vücudun yağ yakımı o kadar hızlanacak ve hastalıklarakarşı o kadar güçlü olunacaktır.

Peki vücudun kas oranına dokunmadan, yağdan kaybetmeyi sağlayan taktiklernelerdir? Bu sorunun cevaplarını bulabilmek için yazımızın devamını okuyabilirsiniz.

  1. Yeterli Miktarda Su Tüketin

Günde yeterli miktarda su içerek metabolizmanızın yaklaşık %20 daha hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz. Sadece su içerek, herhangi bir egzersiz bile yapmadan kalori yakımına önemli ölçüde katkıda bulunabilirsiniz. Aynı zamanda su dışında yeşil çay, birkaç damla limon sıktığınız maden suyu, bir fincan Türk kahvesi de vücudunuzun yağ yakım sürecini kolaylaştırmaya yarayan içecekler arasındadır.

  1. Protein Tüketin

Beslenme planınızda yeterli miktarda proteine yer vermek;kaslarınızın güçlenmesine, tokluk hissinin artmasına ve yağ yakımının hızlanmasına yardımcı olur. Bu nedenle protein bakımından zengin diyetler, yağdan kaybetmek isteyen insanlar için ideal bir seçimdir; ancak günlük alınması gereken protein miktarı aşıldığında yağ olarak depolanacağı unutulmamalıdır.

  1. Stresten Uzak Durun

Her hastalığın temel sebeplerinden biri olan stres, maalesef ki kilo almanın da başlıca nedenleri arasında yer alır. Aşırı strese maruz kaldığınız dönemlerde vücudunuz kortizol üreterek metabolizmanızın yavaşlamasına ve yağ yakımının gerçekleşmemesine neden olur. Bu nedenle stresi hayatınızdan mümkün olduğunca çıkarmalısınız. Bunun için en iyi yöntemlerden biri olarak hayatınıza sporu katabilirsiniz. Spor sayesinde hem vücudunuzun mutluluk hormonu salgılamasını hem de vücudunuzun yağ yakarak şekillenmesini sağlayabilirsiniz.

  1. Sağlıksız Atıştırmalıklardan Kurtulun

Acıktığınız anda aklınıza ilk olarak paketli gıdalar geliyorsa, vücudunuzdaki yağ yakımını önleyen birinci sebep bu olabilir. İş yerinizdeki çekmeceniziya da evinizde bir dolabı vücudunuzu birçok açıdan olumsuz etkileyen sağlıksız atıştırmalıklara ayırmak yerine paketli gıdalara tamamen veda ederek, vücudunuzun hızlı bir şekilde yağ yakmasını sağlayabilirsiniz.

  1. Yürüyün

Kısacık bir mesafeyi yürüyerek gitmenin vücudunuzdaki yağ yakma sürecine nasıl mükemmel bir katkıda bulunduğunu tahmin bile edemezsiniz. Dolayısıyla düzenli yürüyüş yapmanıza bile gerek kalmadan sadece daima ineceğiniz durağın bir öncesinde inerek, arabanızı uzağa park ederek, kısa mesafelerde araç kullanmayarak diyet sürecinde yağdan kaybetmenizi sağlayabilirsiniz.

  1. Düzenli Uyuyun

Yağ yakma sürecine olumlu katkıda bulunabilmenin en keyifli yollarından biri de sanırız ki olsa olsa uyumak olurdu! Yapılan birçok araştırma, yeterli gece uykusu uyuyanların kilo vermede daha başarılı olduğunu ispatlamıştır. Bu nedenle günde en az 8 saat uyumalı ve yağ yakımını sabit bir hale getirmelisiniz.

  1. Kas Yoğunluğunuzu Artırın

 

Erkeklerin kadınlara göre çok daha kolay kilo verdiği gerçekler arasında yer alır. Bunun temel nedeni, erkeklerin kadınlara göre daha yoğun bir kas kütlesine sahip olmasıdır. Kadınların ise bu açığı kapatmak için daha fazla spor yapması gerekir. Eğer siz de kilosundan memnun olmayan bir kadınsanız spor miktarınızı artırarak kaslarınızı güçlendirebilir, dolayısıyla vücudunuzdaki yağlardan daha kolay kurtulabilirsiniz.