Yeni Başlayanlar için 10 Yoga Pozu

Her zaman yoga yapmak istediniz ama esnek olamamaktan ya da yoga sınıfına ayak uyduramamaktan korktunuz, endişelenmenize gerek yok. Yeni başlayan yoga severler için esneklik gerektirmeyen yoga başlangıç pozlarını sizin için derledik.

saglikli-yasam-yoga

Dağ Zirvesi  Pozu 

Egzersizlerinize başlayabileceğiniz temel bir poz olan bu poz ile derin nefes alarak duruşunuza odaklanın. Basitçe ellerinizi yanınıza uzatın ve derin nefes alarak geriye doğru esneyin.

yoga-nasil-yapilir

Sandalye Pozu 

Bacaklarını çalıştırmak isteyen kişilerin deneyebileceği mükemmel bir pozdur. Bu egzersiz için tüm ihtiyacınız olan biraz bacak ve gövde gücüdür. Esneklik gerektirmez. Ne kadar set olduğunuzun bir önemi yok, dönen sandalye pozu ile daha kolay olacaktır.

yoga-nedir

 Aşağı Bakan Köpek Pozu 

Topuklarınızı tamamen yere koymak için henüz erken olabilir ancak herkes baş aşağı köpek pozuna girebilir. Bu mükemmel bir diz arkası kirişleri esneten egzersizdir. Yavaşça belinize etki eder ve bu pozisyonda birkaç dakika sonra daha iyi hissedersiniz.

yoganin-faydalari

Ters Savaşçı Yoga Pozu

Bu mükemmel poz bacaklarınız kötü bir haldeyken gövdenizi esnetir. Savaşçı I pozisyonunda, arka bacaklarınızdaki esnemeyi hissedebilirsiniz. Ter Savaşçıda geriye doğru uzandığınızda, esneme devam edecek kalçanız açılacak ve üst vücudunuz esneyecektir.

yoga-nedir

Çocuk Pozu 

Bu hareket kadar belinizi rahatlatan çok az poz vardır. Yoganın temel dinlenme pozisyonlardan biri olan çocukta, kollarınız arkanıza doğru uzatır ve omurganızı esnetir. Eğer bel sorunlarınız varsa bu pozu kesinlikle denemelisiniz.  

yoga-kiyafetleri

Plank Pozu 

Özellikle karın kaslarınızı çalıştıran bu poz yoga seansınızın vazgeçilmesi olacak. Dirseklerinizin ya da ellerinizin üstünde kalkın ve tüm vücut ağırlığınızla tanışın. Her seferinde kendinize süre tutarak pozda kalma sürenizi uzatmaya çalışın. 

yoga-hakkinda

Yunus Pozu

Yunus pozisyonu ile omuz ve kol bölgesi dengelenip güçlenirken; sırt bölgesinin de uzaması desteklenir. Özellikle kayak yapanların, baton kullanarak yaptıkları hareketleri ve dönüşlerini sağlamlaştırmaya yarar.

yoga-hakkinda

Ağaç Yoga Pozu 

Denge pozu için, hiçbir şey ağaç pozundan daha iyi olamaz. Tek ayak üzerinde durun, diğer ayağınızı baldırınıza getir ve durun. Ellerinizi göğsünüzde birleştirin ve gözlerinizi kapatın dengenizin nasıl geliştiğine inanamayacaksınız. 

yoga1

Köprü Pozu 

Beliniz için başka bir mükemmel poz daha! Köprü pozu tıpkı köprü egzersizi gibidir. Ayaklar yerde, dizler kırılmış, kalça düz ve sadece omuzlar yere temas ediyordur. Birkaç kez kalçanızı indirip kaldırıp pozu tekrarlamanız ve bu esnada pelvis kaslarınızı da sıkmanız pozun daha iyi sonuç vermesini sağlayacaktır.

yoga3

Lotus Pozu 

Nilüfer çiçeğinden esinlenerek oluşturulmuş bu poza girmek için ayaklarınız yere dümdüz uzanacak şekilde oturun. Sağ dizinizi bükün ve ellerinizi kullanarak sağ ayak bileğinizi sol kasık üzerine yerleştirin. Ayak tabanınız yukarıya baksın. Daha sonra sol dizinizi de sağ diziniz gibi bükün ve ellerinizi kullanarak sol ayağınızı sağ kasık üzerine çaprazlayarak yerleştirin. Sol ayak tabanı da yukarıya baksın. İki ayağınızı da kasık çizgilerine iyice yerleştirin.

yoga2

Son olarak ellerinizi uyluklarınıza gyana mudra pozu şeklinde bırakın. (baş parmak ve işaret parmağı bitişik, avuç içleri yukarıya veya aşağıya bakacak şekilde)