Yer Elmasının Hiç Bilmediğiniz 8 Faydası

Eğri büğrü, yamuk yumuk şekliyle dış görünüş itibariyle sebzeler arasında pek favori olmasa da sağlığa faydası o kadar çok ki yer elmasının. Üstelik zeytinyağlısından salatasına, cipsinden fırın yemeğine kadar o kadar çok çeşitli tariflerde kullanabilirsiniz yer elmasını… Kısacası sofralarınızdan eksik etmek istemeyeceğiniz bir tat yer elması.

yer-elmasi
1)      Kemik Erimesini Engeller
İçerdiği bol miktarda fosfor sayesinde kemiklerinizin güçlenmesini sağlayarak, özellikle orta yaşlıların sık karşılaştığı kemik erimesi probleminin önüne geçer.
2)      Kansızlığınıza İyi Gelir
Yüksek oranda içerdiği demir sayesinde kansızlığınızı önler. Özellikle kadınların sık tüketmesi gereken bir sebzedir.
3)      Kan Şekerinizi Düzenler
Kan şekeri hastasıysanız lezzetli ve çeşit çeşit tariflerle yer elması tüketmenizde hiçbir sakınca yok çünkü yer elması içerdiği mineraller ve vitaminlerle kan şekerini düzenleyici etkiye sahiptir.
4)      Kalp ve Damar Sağlığınızı Korur
Potasyum deposu olan yer elması, kalp sağlığınızı korur. Özellikle idrar söktürücü ilaç kullanan kalp yetmezliğinden muzdarip hastalar kaybettikleri potasyumu yer elması tüketerek giderebilirler.
5)      Vücut Direncinizi Arttırır
İçerdiği C vitamini kışın soğuğuna karşı vücut direncinizi arttırır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirir.
6)      Sindirim Sisteminizi Düzenler
Lifli bir yapıya sahip olduğu için sindirim sisteminiz üzerinde etkilidir. Özellikle basur, kabızlık gibi kronik ya da geçici problemleriniz varsa yer elmasını düzenli olarak tüketmeniz size iyi gelecektir.
7)      Stresinizi Azaltarak Yorgunluğunuzu Alır
İçerdiği potasyum sayesinde stresi azaltan yer elması, kronik yorgunluğu olanlara da iyi gelir.
8)      Kilo Vermenizi Kolaylaştırır
Zeytinyağlı olarak da tüketebileceğiniz yer elmasının kalorisi çok düşüktür. Bu nedenle kendisi diyet menülerinin vazgeçilmezidir.