Yeşil Çay İçmenin 8 Faydası

Gün boyu yaşadığımız yoğun stresten bir an olsun uzaklaşmak için kendimize küçük molalar yaratırız. Bu molaların en iyi yoldaşı genelde bir fincan sıcak çay olur. Binlerce çay çeşidi bulunuyor, sizin seçiminiz hangisinden yana bilemeyiz; ama faydalı bir seçim olmasını dileriz. O faydalı seçimlerden biri de şüphesiz ki yeşil çay olacaktır. Yeşil çayın sağlık için sağladığı faydalar saymakla bitmiyor; ancak biz birkaçından başlamak isteriz. Şöyle buyrunuz, işte yeşil çay içmenin 8 faydası:

1. Kanser Önleyicidir

Sigara ile birlikte tüketilmediği takdirde içerdiği bileşikler sayesinde cilt, bağırsak, akciğer, yemek borusu, mide, pankreas, meme, böbrek, prostat, mesane kanserlerine karşı koruyucu etkileri bulunmaktadır.

yesil-cay

 

2. Kolesterol Düşmanıdır

Kötü kolesterolün birikmesine ve dolayısı ile damarların tıkanmasına engel olur.

Yeşil Çay

 

3. Sağlıklı Dişler İçin Gereklidir

Diş sağlığında önemli bir etkiye sahiptir. Düzenli olarak tüketildiğinde diş yüzeyinde birikip plak tabakası oluşmasına neden olan bakterilerin azalmasını sağlar. Böylece sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olursunuz.

yesil-cay

 

4. Kilo Vermeye Yardımcıdır

Yeşil çay, düzenli olarak tüketildiğinde açlık hissini bastırarak gün boyu fazla yemek yemenizi önler. Metabolizmayı hızlandırarak kolay bir sindirim sağlar, antioksidan özelliği ile vücutta biriken yağların kolayca parçalanmasına yardımcı olur.

yesil-cay5

 

5. Kalp Dostudur

Düzenli olarak yeşil çay tüketen insanların, tüketmeyen insanlara göre kalp hastalıklarına yakalanma riski oldukça düşüktür. Yeşil çay, kötü kolesterolü düşürerek damar yollarının sağlıklı olmasına katkıda bulunur ve dolayısıyla kalp sağlığı için olumlu etkiler sağlar.

yesil-cay1

 

6. İyi Bir Yaşlılık Sürecinin Anahtarıdır

Özellikle yaşlanma ile artan damar sertliği, osteoporoz, Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıkların önlenmesine yardımcıdır.

yesil-cay2

 

7. Güçlü Kemikler İçin Gereklidir

Yapılan araştırmalarda düzenli olarak yeşil çay tüketiminin osteoporoza karşı koruma sağladığı, kemik yoğunluğunu arttırarak güçlenme sağladığı kanıtlanmıştır. Özellikle kadınların menopoz döneminde kemik kırılma riskini yaşamaması için günde iki bardak yeşil çay tüketmesi önerilmektedir.

yesil-cay4

8. Diyabete Karşıdır

İçeriğindeki antioksidanlar sayesinde kan şekeri seviyesinin düzenlenmesine yardımcı olur. Böylece tip 1 ve tip 2 diyabetin önlenmesinde aktif rol oynar. Her gün yemekten sonra içilen bir bardak yeşil çay, şekerin yağ olarak depolanmasını önlemek demektir.